کد خبر: ۲۸۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۰ - 2021July 01
IL-۱β، همراه با IL-۶، پروتئین‌های کوچکی به نام سیتوکین‌ها هستند که التهاب را به عنوان یک پاسخ ایمنی زودرس تحریک می‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>تحقیقات جدید، احتمال تاثیر گذاری یک داروی رایج دیابت برای درمان التهابات ریوی ناشی از ویروس کرونا را بررسی کرد.
متفورمین دارویی است که به طور گسترده برای کاهش قند خون تجویز می‌شود. این دارو اغلب به عنوان یک درمان زودرس، با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی، برای دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:متفورمین با کاهش تولید گلوکز در کبد و کاهش سطح قند خون همراه است که به نوبه خود پاسخ بدن به انسولین را بهبود می‌بخشد؛ اما دانشمندان همچنین متذکر می‌شوند که متفورمین دارای خواص ضد التهابی است، اگرچه اساس این فعالیت مشخص نیست.

در تحقیقی که به صورت آنلاین در مجله Cell Metabolism منتشر شد، یک تیم چند نهادی به سرپرستی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا، مکانیسم مولکولی فعالیت ضد التهابی متفورمین را شناسایی کردند.

در مطالعات انجام گرفته روی موش ها، آن‌ها دریافتند که متفورمین از التهابات ریوی در حیوانات آلوده به SARS-CoV-۲، ویروس عامل COVID-۱۹ جلوگیری می‌کند.

طی سال گذشته، چندین مطالعه بالینی گزارش داده اند که استفاده از متفورمین توسط بیماران دیابتی و چاقی، پیش از بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، با کاهش شدت علائم و مرگ و میر همراه است.

در حالی که این مطالعات بالینی نشان می‌دهد که فعالیت ضد التهابی متفورمین، به جای کاهش گلوکز خون، می‌تواند عامل کاهش شدت و مرگ و میر در افراد مبتلا به کرونا باشد، اما هیچ یک از مطالعات توضیحی ارائه یا انجام آزمایشات بالینی تصادفی بزرگ را الزامی نکرده است.

سندرم دیسترس حاد تنفسی ناشی از ضربه و عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی است. این یک علت مکرر مرگ در بیماران بستری در بیمارستان به دلیل کروناست.

محققان دریافتند اعطای متفورمین به موش‌ها قبل و بعد از قرار گرفتن آن‌ها در معرض آندوتوکسین‌های باکتریایی، مانع از بروز سندرم تنفسی حاد شده و علائم آن را کاهش می‌دهد.

متفورمین همچنین به میزان قابل توجهی مرگ و میر در موش‌های دارای کمبود اندوتوکسین را کاهش داده و از تولید IL-۱β و تجمع ذرات التهابی درون ماکروفاژ‌های آلوئولار، سلول‌های ایمنی موجود در ریه‌ها جلوگیری می‌کند.

IL-۱β، همراه با IL-۶، پروتئین‌های کوچکی به نام سیتوکین‌ها هستند که التهاب را به عنوان یک پاسخ ایمنی زودرس تحریک می‌کنند.

مقادیر آن‌ها اغلب در افراد آلوده به SARS-CoV-۲ بسیار زیاد است، که منجر به "طوفان‌های سلولی" می‌شود که در آن بدن شروع به حمله به سلول‌ها و بافت‌های خود می‌کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری همکارانشان در انستیتوی تحقیقات Scripps تأکید کردند که متفورمین باعث مهار فعال شدن التهاب می‌شود و از ابتلا به ذات الریه ناشی از SARS-CoV-۲ در موش جلوگیری می‌کند.
برچسب ها: التهاب ، کرونا ، متفورمین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: