کد خبر: ۲۸۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۰ - 2021June 28
آرتروز بیش از 10 میلیون نفر از مردم انگلیس را درگیر کرده است. این بیماری درمان قطعی ندارد اما درمان های موقتی متعددی برای کاهش علائم آن وجود دارد که می تواند کیفیت زندگی بیماران را تا حد زیادی افزایش دهد.

شفاآنلاین>سلامت> درست است که روماتیسم مفصلی در مفاصل ایجاد می شود اما محققان اعلام کرده اند نشانه هایی از این بیماری در چشم ها ایجاد می شود که پزشکان با بررسی آنها قادرند این بیماری را تشخیص دهند.

به گزارش شفاآنلاین: التهاب روماتیسمی مفاصل باعث بروز درد و التهاب در مفاصل بیمار می شود. اما مطالعات نشان می دهد که التهاب ایجاد شده در مفاصل همچنین می تواند قسمت های مختلفی از بدن از جمله چشم ها را نیز درگیر کند.

آرتروز بیش از 10 میلیون نفر از مردم انگلیس را درگیر کرده است. این بیماری درمان قطعی ندارد اما درمان های موقتی متعددی برای کاهش علائم آن وجود دارد که می تواند کیفیت زندگی بیماران را تا حد زیادی افزایش دهد.

علائم این بیماری بسته به نوع این بیماری، متفاوت است اما معمولا با علائم درد مفاصل، التهاب در داخل و اطراف مفاصل و محدود شدن حرکات مفاصل مشاهده می شود اما این بیماری همچنین روی چشم ها هم تأثیر می گذارد.

معمولا هر التهابی مانند آرتروز که روی کلاژن تأثیر بگذارد، روی سفید چشم و قرنیه چشم که به طور کامل از کلاژن تشکیل شده اند، اثر می گذارد.

سندروم خشکی چشم یکی از مشکلات چشمی مرتبط با آتروز است. علائم این مشکل خشکی، تاری دید، احساس جسم خارجی در چشم است. این علائم باعث عفونت و زخم شدن قرنیه می شود.

یکی دیگر از بیماری های جشمی مرتبط با آرتروز، زمانی است که چشم به دلایلی چون مصرف برخی داروها یا آسیب به غدد تولید اشک نمی تواند غشای سالمی از اشک را حفظ کند.

این غشا نه تنها چشم را مرطوب نگه می دارد، بلکه از ورود اجسام خارجی حفظ می کند که به داشتن دید مناسب کمک می کند.

سندروم چشم خشک شایع ترین مشکل چشمی در مبتلایان به التهاب مفاصل است و زنان 9 برابر بیشتر از مردان به این مشکل دچار می شوند.

بیش از 400 هزار نفر در انگلیس با بیماری التهاب روماتیسمی مفاصل دست و پنجه نرم می کنند. این بیماری از دهه 40 و 50 زندگی آغاز می شود و در زنان سه برابر بیشتر از مردان است.

در التهاب روماتیسم مفصل سیستم ایمنی بدن، مفاصل آسیب دیده را هدف قرار می دهد که باعث بروز درد و تورم می شود.

در این بیماری معمولا پوشش خارجی مفاصل درگیر می شود که بعد از مدتی به کل مفصل گسترده شده و علاوه بر تورم، باعث تغییر شکل مفاصل و در ادامه باعث شکستگی استخوان و غضروف می شود.

فیزیوتراپی و کار درمانی به بهبود کیفیت زندگی بیمار و بهتر شدن تحرک مفاصل و فعالیت های روزمره کمک می کند. جراحی به منظور اصلاح دامنه حرکت مفاصل یکی از آخرین راه ها برای درمان این بیماری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: