کد خبر: ۲۸۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۰ - 2021June 27
نجات بخش:
مواد غذایی مصرفی در تمام بدن شامل خون، سلول و هورمون‌ها است، اگر فردی تصمیم به باردار شدن دارد بهتر است نسبت به رفع عادت‌های غذایی خود و بهبود آن سریع تر اقدام کند.
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی ایرانی به بیان توضیحاتی در خصوص رژیم غذایی مناسب پیش از دوران بارداری پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین:فاطمه نجات بخش متخصص طب سنتی ایرانی با اشاره به رژیم غذایی مناسب پیش از دوران بارداری اظهار کرد: مواد غذایی مصرفی در تمام بدن شامل خون، سلول و هورمون‌ها است، اگر فردی تصمیم به باردار شدن دارد بهتر است نسبت به رفع عادت‌های غذایی خود و بهبود آن سریع تر اقدام کند.

او با اشاره به اینکه یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند در باروری موثر باشد افزود: رژیم غذایی مناسب باعث می‌شود تا فرد، بارداری آرام و راحتی را پشت سر بگذارد، مصرف سبزیجات و میوه‌ها نیز بسیار توصیه می‌شود، مولتی ویتامین‌های طبیعی نه تنها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند بلکه منبع غنی از مواد رادیکال آزاد و آنتی اکسیدان‌ها نیز به حساب می‌آیند.

این متخصص طب سنتی ایرانی اظهار کرد: رادیکال‌های آزاد مولکول‌های خطرناکی هستند که ممکن است از راه‌های مختلفی مانند نور خورشید و یا دود اتومبیل وارد بدن شود و موجب آسیب به تخمدان، اسپرم و اندام‌های تولید مثل شود.

او گفت: مصرف سبزیجات و میوه‌های دارای رنگ روشن مانند فلفل قرمز و کلم پیچ منابع مقرون به صرفه از مواد غذایی هستند، هرچه رنگ آن‌ها پر نشاط‌تر باشد مواد مغذی موجود در آن‌ها بیشتر است لذا هر روز باید به مقدار کافی میوه و سبزیجات مصرف کرد.

نجات بخش ادامه داد: ماهی دارای اسید چرب امگا ۳ است که بدن برای داشتن قدرت باروری مناسب به آن نیاز دارد، منابع غذایی دریایی بهترین منبع آن محسوب می‌شود، برای رشد مغز و چشم‌های جنین مصرف امگا ۳ ضروری است، مصرف امگا ۳ منجر به کاهش خطر زایمان زودرس می‌شود، بدن فرد امکان تولید امگا ۳ را ندارد، لذا مصرف مواد غذایی حاوی امگا ۳ ضروری است.

او تصریح کرد: پس از باردار شدن ذخیره آهن بدن را باید به حداکثر رساند، به ویژه اگر خونریزی‌های عادت ماهانه زیاد باشد، خونریزی ماهانه یک دلیل برای از دست رفتن آهن است و زمانی که باردارمی شوید کودک شروع به جذب مواد معدنی از بدن می‌کند و بدن نمی‌تواند ذخیره آهن خود را حفظ کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: