کد خبر: ۲۸۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۰ - 2021June 27
هشت مورد مرگ مادر باردار در استان به ثبت رسید که پنج مادر باردار به دلیل بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
 شفاآنلاین>سلامت>یک مادرباردار در بجنورد که در هفته هیجدهم حاملگی براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به کما رفته بود ،پس از یک ماه بستری در بخش مراقبت های ویژه ، با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شد.
به گزارش شفاآنلاین:دکتربیوک مرادخانی پزشک معالج این بیمار در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان بجنورد می گوید : این مادر باردار در هفته هیجدهم سومین بارداری به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ و با وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان ( ICU ) بیمارستان امام حسن (ع) بستری شد.
دکتر مرادخانی افزود : با توجه حاملگی سوم این مادر باردار و پیش بینی احتمال چسبندگی رحمی و خطر جانی برای عمل سزارین، نوزاد که متاسفانه جان خود را از داخل شکم از دست داده بود، با زایمان طبیعی از شکم خارج و مادر تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت.
وی اظهارداشت :  این بیمار  مبتلا به کووید۱۹ پس از یک ماه لوله گذاری و تهویه توسط دستگاه تنفسی، به زندگی عادی خود برگشت و با طبیعی شدن تنفس و سایر وضعیت جسمی از بیمارستان مرخص و در منزل همچنان تحت پایش پرسنل بیمارستانی قرار دارد.
این پزشک فوق تخصص ریه افزود : هم اکنون طبق بررسی ها بیمار در سلامتی کامل به سر می برد و مشکلی برای ادامه زندگی عادی ندارد.
براساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در سال گذشته یکهزار و ۳۶۱ مادر باردار مشکوک به کرونا استان شناسایی شدند که تست کرونای ۵۹۹ نفر آنها مثبت شد.
طبق این گزارش در همین مدت  هشت مورد مرگ مادر باردار در استان به ثبت رسید که  پنج مادر باردار به دلیل بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
براساس ارزیابی جدید سامانه ماسم وابسته به وزارت بهداشت و درمان استان خراسان شمالی هم اکنون در وضعیت رنگ بندی زرد و نارنجی کرونایی قرار دارد به طوری که از هشت شهرستان این خطه شمالشرق کشور چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند و سه نفر نیز جان خود را در این مدت از دست دادند.
هم اکنون ۲۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان خراسان شمالی بستری و تحت درمان قرار دارند. 
  خراسان شمالی که از اسفندماه ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و از فروردین ماه سال جاری نیز با روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان ها وارد فاز چهارم این بیماری شد، به طوری که هم اکنون حدود ۳۰ درصد از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کووید ۱۹ در اشغال این بیماران قرار دارد و  از ابتدای شروع ویروس کرونا  تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان جان خود را از دست داده اند.
برچسب ها: مادر ، باردار ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: