کد خبر: ۲۸۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۶ تير ۱۴۰۰ - 2021June 27
جهانپور تنها مدیر بهداشتی‌ای نیست که این چنین به مردم توهین می‌کند بلکه علیرضا وهاب‌زاده، مشاور سعید نمکی هم، با کلمات به مراتب سخیف‌تر و گستاخانه‌تر، جهانپور را در این بی‌ادبی همراهی کرده است

شفاآنلاین>سلامت> انتظار می‌رود در شرایطی که مردم خسته از کرونا هستند و از طرف دیگر چشم به راه واکسن اند، مسئولان وزارت بهداشت با سعه صدر پاسخ سوال‌ها و انتقادهای آن‌ها را بدهند به خصوص آنکه ضعف‌های مدیریتی آن‌ها زمینه ساز مشکلاتی نیز در این راستا شده است که نمونه بارز آن را می‌توان در کمبود واکسن مشاهده کرد.

اما گویا تیم مدیران وزارت بهداشت با از دست دادن صبر و تحمل‌شان این مهم را فراموش کرده‌اند که پاسخ سوال‌ها را با بی‌ادبی و گستاخی می‌دهند. چند روزی است که انتقادها حول محور قیمت واکسن ایرانی کرونا به نام کووبرکت می‌چرخد.

واکسنی که گفته می‌شود بر روی آن ۹دلار (۲۰۰هزار تومان) قیمت‌گذاری شده است. آنهم در حالی که نمونه‌های خارجی آن قیمتی بسیار کمتر از آن دارد. البته مقامات بهداشتی می‌گویند هنوز قیمتی برای این واکسن تعیین نشده است اما با این وجود این مسئله مورد انتقاد قرار گرفته است. حال این انتقادها به قیمت واکسن ایرانی برکت را کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو تاب نیاورده و با بی‌ادبانه‌ترین حالت ممکن پاسخ منتقدین را طی توئیتی داده است.

او گفته است: «آسترزنکا مورد تایید WHO است چرا نمی‌آورید؟
-آسترزنکا مرجوعی برخی کشورها است چرا می‌آورید؟
-مجوز بدهید آسترزنکا بیاوریم برای کارگران، ۲۵۰ هزار تومان، هزینه را کارفرما می‌دهد!
بعد: چرا آسترزنکا۳ دلار! است و واکسن ایرانی ۸ دلار؟
مرحوم شریعتی بخطا جای دگر درپی پفیوزان تاریخ می‌گشت.»

لایق بیشتر از اینهاست

همین توئیت کافی بود که انتقادهای زیادی روانه این مقام بهداشتی شود. تا جایی که بسیاری درخواست برکناری او را داشتند. حال در این شرایط انتظار می‌رفت که جهانپور بعد از این توئیت بی‌ادبانه خود عذرخواهی کند که متاسفانه نه تنها این کار را نکرد تازه بر موضع خود ایستاد و منتقدین را لایق چنین بی‌ادبی دانست. جهانپور در آیین رونمایی از واکسن اسپوتنیک تولیدی ایران در حضور سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به متن توییت خود گفت: «بنده از برداشت‌همکاران شما ناراحت شدم و کسی که قیمت واکسن را بعد از تزریق واکسن مطرح می‌کند لایق بیش از اینها است.»

البته جهانپور تنها مدیر بهداشتی‌ای نیست که این چنین به مردم توهین می‌کند بلکه علیرضا وهاب‌زاده، مشاور سعید نمکی هم، با کلمات به مراتب سخیف‌تر و گستاخانه‌تر، جهانپور را در این بی‌ادبی همراهی کرده است و در توئیتی با انتشار عکس پماد سوختگی گفته است: «در چنین مواقعی از آب سرد استفاده کنید. اگر خیلی شدید هست، یخ هم توصیه می‌شود. در نهایت این و (اشاره به پماد سوختگی) بمال جاش نمونه.»

اما جا دارد که مدیران بهداشتی این جمله «ادب مرد به زدولت اوست» را برای خود تکرار کنند و بدانند که این‌گونه صحبت کردن‌ها در شان و برازنده کشور و ملت ما نیست و از این رو باید دقت لازم را در سخنانشان داشته باشند. روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: