کد خبر: ۲۸۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ - 2021June 22
در تمام مراکز ما شیوه نامه‌های بهداشتی به بهترین شکل مانند گذشته رعایت می‌شود.
شفاآنلاین.سلامت>مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: فصول گرم سال، یکی از عواملی است که آمار اهدای خون را کاهش می‌دهد.
به گزارش شفاآنلاین:محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران،  اظهار کرد: هرسال بعد از تعطیلات نوروز یعنی هفته دوم فروردین با موجی از مراجعان برای اهدای خون مواجه می‌شدیم. به طور کلی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت مردم به صورت خودجوش تمایل زیادی به اهدای خون داشتند.

مهدی زاده افزود: با توجه به اینکه امسال، بعد از تعطیلات هفته‌های ابتدایی نوروز ما با موج چهارم کرونا وبه ویژه در استان تهران روبه رو شدیم، متاسفانه شاهد کاهش موج مراجعات نسبت به سال‌های قبلی بودیم  و این باعث شد که اهدای خونی که انتظار داشتیم در فروردین رخ دهد، اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: امسال علاوه بر موج چهارم کرونا، در نیمه دوم بهار با یک موج ناگهانی گرما هم مواجه شدیم که غیرقابل پیش بینی بود. معمولا فصول گرم، یکی از عواملی است که آمار اهدا خون را کاهش می‌دهد. به طور کلی همه این عوامل باعث شد که مراجعه اهداکنندگان در فصل بهار با یک افت روبه رو شود و ذخایر خونی ما یک حالت شکننده پیدا کند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ذخایر خونی ما در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و خیلی هم بحرانی نیست اما این شرایط یک حالت شکننده دارد و ممکن است هر لحظه ما را وارد بحران کند.

مهدی زاده بیان کرد: از مردم عزیزمان تقاضا دارم که با توجه به آغاز فصل تابستان، در این روز‌ها و ماه‌های گرم سال اهدای خون را فراموش نکنند. نیاز به خون یک نیاز دائمی است و حوادث و سوانح غیرقابل پیش بینی همچنان وجود دارند و عمل‌های جراحی، به قوت خودشان باقی هستند.

او افزود: ما یک سری مصرف کننده دائمی فرآورده‌های خونی داریم مثل بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی که حیاتشان وابسته به تزریق مکرر فرآورده‌های خونی است و علاوه بر این نیاز سلولی هم دارند؛ بنابراین اهدای خون مکرر می‌تواند، نقش مهمی در سلامت این عزیزان داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران تصریح کرد: آدرس و شماره تلفن مراکز ما در سایت اداره کل استان تهران موجود است و افراد می‌توانند به نزدیک‌ترین مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

او با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نگران شرایط کرونایی نباشید، گفت: در تمام مراکز ما شیوه نامه‌های بهداشتی به بهترین شکل مانند گذشته رعایت می‌شود.

مهدی زاده یادآوری کرد: با توجه به درگیری یک سال و نیمه‌ ما با کووید ۱۹ و کسب تجارب و آموزش‌هایی که دیده شده، می دانیم چگونه رفتار کنیم که اهدا کننده با کمترین دغدغه و بدون کوچک‌ترین مشکلی به مراکز ما مراجعه کند و بتواند خون سالم خود را اهدا کند.
برچسب ها: کاهش ، اهدا ، خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: