کد خبر: ۲۸۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 21
سعدالله نصیری قیداری اظهار کرد: هیچ تردیدی بر تاثیر اساتید و نیرو‌های نخبه در توسعه کشور وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: در صورت بی توجهی به توانایی نخبگان انسانی شاهد مهاجرت آن‌ها به کشور‌های دیگر خواهیم بود.

به گزارش شفاآنلاین:سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی درباره نقش استادان و نیرو‌های نخبه در توسعه کشور اظهار کرد: هیچ تردیدی بر تاثیر اساتید و نیرو‌های نخبه در توسعه کشور وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

او افزود: امروزه دنیا به اندازه کافی پیچیده بوده و مسائل دنیا، اقتصاد دنیا، مسائل اجتماعی، مسائل صنعتی، مسائل کشاورزی و نیاز‌های بشر بسیار پیچیده شده است و جز توسل به علم و دانش و انسان‌های نخبه و ماهر راهی برای پیشرفت وجود ندارد.

نصیری قیداری تصریح کرد: اگر از دانشگاه و اساتید و متخصصان به درستی استفاده نکنیم و آن‌ها را در واقع به میدان برای توسعه جامعه نبریم؛ بنابراین صحبت کردن از توسعه معنی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: باید به توانایی و استعداد‌های اساتید به ویژه استادان جوان توجه ویژه‌ای شود و تامین خواسته‌های آن ها، مسکن آن‌ها و معیشت آن‌ها در اولویت قرار بگیرد، باید گفت محصولاتی در دنیا هستند که خریدار دارند و ما اگر به آن‌ها رسیدگی نکنیم، به آن‌ها امید ندهیم و هویت آن‌ها را آسیب بزنیم، بدیهی است که هجرت خواهند کرد و در جایی دیگر افکارشان را به فعلیت در خواهند آورد.

لزوم توجه به نخبگان انسانی در گرو نگهداشتن آن ها در جامعه

او گفت: بنده معتقد هستم که اساتید جوان ما و نیرو‌های جوان ما همه وطن و نظام شان را دوست دارند، اگر به درستی به خواسته‌های آن‌ها توجه شود برای توسعه کشور، نگهداشت و ماندگاری این نیرو‌های خوب در جامعه با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: وقتی که امکانات کافی و زیر ساخت‌های طبیعی کافی، معادن کافی و پتانسیل‌های کافی و نیرو‌های جوان و‌مستعد در کشور داریم، هیچ دلیلی ندارد که کشور ما توسعه پیدا نکند مگر اینکه برنامه‌های ما برنامه‌های مفیدی نباشند و اجرایی و عملی نشوند.

او ادامه داد: وقتی که در مقابل دنیا قرار می‌گیریم و دولت ما می‌خواهد از منافع ملی ملت دفاع کند، در آنجا دیگر مهم نیست که رای دهندگان و دولت اصلاح طلب یا اصولگرا هستند، بلکه پشتوانه رای هم وطنان دولت را در این گلوگاه‌ها و رقابت‌های سخت و سنگین منطقه‌ای و جهانی کمک خواهد کرد.

نصیری قیداری با بیان اینکه یک دولت با پشتوانه رای کافی در مقابل زورگویان بین المللی و منطقه‌ای می‌ایستد، تاکید کرد: اگر مردم سالاری به معنای واقعی در این انتخابات نقش خودش را بازی نکند و ملت عزیز ایران از صندوق‌ها قهر بکنند، دولتی با رای کم نخواهد توانست حقوق ملت ایران را و منافع ملت ایران را در این روزگار پیچیده تامین بکند.YJC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: