کد خبر: ۲۸۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 20
وزیر آموزش و پرورش:
محسن حاجی میرزایی اظهار کرد: اگر هرچه زودتر مشخص شود که فرزند دچار چه اختلالی است و چه مشکلاتی زندگی و آینده او را تحت تاثیر می‌گذارد، زودتر می‌توان به او کمک کرد.
شفاآنلاین>سلامت>حاجی میرزایی گفت: سلامت جسمانی و تحرک، بخش تفکیک ناپذیر تعلیم و تربیت است.

 به گزارش شفاآنلاین:محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سنجش سلامت نوآموزان با اشاره به اینکه با توسعه تعداد مراکز و افزایش آزمون‌ها سطح کیفی را افزایش داده ایم، اظهار کرد: اگر هرچه زودتر مشخص شود که فرزند دچار چه اختلالی است و چه مشکلاتی زندگی و آینده او را تحت تاثیر می‌گذارد، زودتر می‌توان به او کمک کرد.

او ادامه داد: زمانی که دانش آموزان از سال اول تحصیل، سنجش می‌شوند، اطلاعات مناسبی را در اختیار کادر بهداشت قرار می‌‌گیرد. در بسیاری از مواقع پژوهش، موردی است اما در اینجا تمام دانش آموزان مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وزیر آموزش وپرورش درباره رعایت شیوه نامه‌ها درباره امتحانات حضوری دانش آموزان گفت: ۲۴ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد یک میلیون دانش آموز به صورت حضوری در امتحانات شرکت کردند و ۹۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام در حوزه‌های امتحانی رعایت شد. در آموزش و پرورش تلاش کردیم تا ضمن انجام ماموریت‌ها به سلامت دانش آموزان هم در دوران کرونا توجه کنیم.

او با اشاره به اینکه سلامت جسمانی و تحرک، بخش تفکیک ناپذیر تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: دانش آموز موفق هم سلامت جسمانی و هم تحرک را باید کسب کرده باشد البته در سنجش سلامت هم توده بدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اطلاعات سنجش سلامت در ارتقای عدالت آموزشی تاثیرگذار است

در ادامه جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه در دو قلمرو ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری و آمادگی تحصیلی سنجش انجام می‌شود، اظهار کرد: سنجش سلامت یکی از عمومی‌ترین برنامه‌های تشخیصی و غربالگری بعد از سرشماری عمومی نفوس و مسکن است و اطلاعات حاصل از آن در اصول مدیریتی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی و ارتقای عدالت آموزشی تاثیرگذار است.

او ادامه داد: ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در هفت گروه توسط آموزش و پرورش استثنایی تحت پوشش قرار دارند البته باید حداقل سه گروه دیگر مانند کودکان بیش فعال، اوتیسم و گروه رفتاری و هیجانی تحت پوشش آموزش ما قرار بگیرند.

به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی افزایش کیفیت تحصیل در گرو مداخله بهنگام است، تصریح کرد: اولین گام در این راستا تشخیص و غربالگری خواهد بود؛ بر این اساس سال ۹۹ با وجود تمام حساسیت‌ها به دلیل شیوع کرونا ۹۸.۸ درصد و برای امسال پوشش ۹۹ درصد دانش آموزان بدو ورود به دبستان را مدنظر داریم.

حسینی از اضافه شدن ۷۷۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری و شناسایی اختلالات حرکتی به سنجش سلامت نوآموزان خبر داد و گفت: نشانه‌های مشکلات ویژه یادگیری از دوره پیش دبستان قابل شناسایی است. بر این اساس امسال در پنج استان موضوع شناسایی مشکلات ویژه یادگیری را مدنظر قرار دادیم.

او افزود: بیماری‌های نیاز به مراقبت ویژه مانند دیابت، صرع، بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی هم از طریق خوداظهاری والدین سنجیده می‌شود. با توجه به طرح جدیدی که داریم در حوزه بینایی فقط تجویز عینک مورد توجه نیست بلکه از نظر عیوب انکساری، مشکل شبکیه، عصب بینایی و آب مروارید بررسی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یک مورد ابتلای کرونا هم نداشتیم، گفت: امسال یک میلیون نفر به جمعیت تحت پوشش و ۴۰۰ پایگاه سنجش سلامت اضافه شده است.

پایگاه‌های سنجش سلامت فقط در گروه الف هستند

همچنین عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در این مراسم با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش سلامت فقط در گروه الف هستند، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در این مراکز ۳۰ نفر است و ۱۰۷ هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان طی ۴۵ روز از نوبت گیری پذیرش می‌شوند.

فولادوند درباره حضور فرهنگیان در روز انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۴۵ هزار فرهنگی در تهران، ۴ روز پای کار انتخابات بودند و باید از فرهنگیان تشکر کنیم.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: