کد خبر: ۲۸۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 19
نصیری
نصیری قیداری تصریح کرد: اگر به پتانسیل موجود در درون کشور متکی باشیم و در عین حال از تجربه جهانی استفاده کنیم، با هر سلیقه‌ای خواهیم توانست کشور را به سمت توسعه ببریم.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: استفاده از مهارت و تجربه نیرو‌های متخصص داخلی باعث توسعه کشور می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین:سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی  انجام پایان نامه یا فعالیت‌های عملی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها حضور دارند، اما مابقی به صورت آنلاین آموزش می‌بینند؛ بنابراین وظیفه داریم تا از فضای مجازی برای مشارکت دانشجویان در بحث‌های انتخاباتی و فعالیت‌های دانشگاه نهایت استفاده را بکنیم و به اینصورت امید را در میان آن‌ها افزایش دهیم.

او افزود: بهترین راه توسعه کشور این هست که به تاکیدات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری توجه کنیم، مدیران کشور توجه کنند هرآنچه که مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی برنامه‌های توسعه و چه در سخنرانی‌ها به ویژه در حوزه توسعه علم و دانش تاکید دارند مهم است و باید گفت که پرچم این کار به دست خود ایشان است، اما من احساس می‌کنم که مدیران اجرایی توجه و عنایت کافی و لازم و وافی را به این تاکیدات ندارند.

نصیری قیداری تصریح کرد: اگر به پتانسیل موجود در درون کشور متکی باشیم و در عین حال از تجربه جهانی استفاده کنیم، با هر سلیقه‌ای خواهیم توانست کشور را به سمت توسعه ببریم. مهم سلیقه سیاسی نیست، بلکه برنامه‌های علمی درست، استفاده از تجربیات دنیا، اتکا به نیرو‌های متخصص و ماهر داخلی حائز اهمیت بوده که باعث پیشرفت ما می‌شوند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: در بیانه گام دوم انقلاب که‌توسط مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران به ویژه جوانان بیان شده ذکر شده که اولین محور‌های این موضوع توسعه علم و دانش است و اولین توصیه‌ها هم توجه به علم و پژوهش و دانش است.

او با بیان اینکه راه توسعه کشور توجه به علم و دانش، اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان است، تاکید کرد: توجه به فناوری‌های جدید و ایده‌های نو از راه‌های توسعه کشور است، رقابت‌های سیاسی درواقع در نجات کشور ما تاثیر اندکی خواهند داشت، باید برنامه‌های متکی به علم و‌تخصص ارائه بدهیم و در قالب یک مدل سازگار آن‌ها را عملی کنیم تا آن‌ها در تعارض با هم نباشند، یعنی ماده‌های موجود در برنامه با هم سازگار باشند که در این صورت یک برنامه موفق و یک نتیجه مطلوب را به دست خواهیم آورد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: