کد خبر: ۲۸۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 08
حضرتی مطرح کرد؛
مریم حضرتی اظهار کرد: امروزه در بیمارستان های سراسر کشور افراد جدید با هدف رفع کمبود نیروی پرستار باید جایگزین همکاران بازنشسته شوند به همین دلیل باید سازمان های مختلف به فکر طراحی یک سیستم برنامه ریزی و مدیریت جانشین پروری باشند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار مدیر پرستاری در رده‌های مختلف در مراکز درمانی سراسر ایران در حال ارائه خدمت هستند.

به گزارش شفاآنلاین:مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: امروزه در بیمارستان های سراسر کشور افراد جدید با هدف رفع کمبود نیروی پرستار باید جایگزین همکاران بازنشسته شوند به همین دلیل باید سازمان های مختلف به فکر طراحی یک سیستم برنامه ریزی و مدیریت جانشین پروری باشند.

او ادامه داد: هم اکنون تلاش کافی در زمینه استقرار نظام مدیریت جانشینی در کشور انجام نشده است و اهمیت موضوع زمانی بیشتر خودش را نشان می دهد که ۶۵ درصد از مراقبان بیمار و ارائه دهندگان خدمات سلامت در کشور پرستاران هستند.

برگزاری دوره های جانشین پروری برای پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر گروه پرستاری در نقش های آموزشی، تحقیقاتی و بالینی در کشور خدمت ارائه می دهند و ۱۴ هزار مدیر پرستاری در رده های مختلف در مراکز درمانی سراسر ایران در حال ارائه خدمت هستند.

حضرتی افزود: بیش از ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور دوره های جانشین پروری را برای پرستاران برگزار می‌کنند تا نیروهای توانمند تری برای جایگزینی همکاران بازنشسته در بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور داشته باشیم.

او گفت: امروزه اقدامات خوبی در زمینه جذب نیروی پرستار در کشور انجام شده است و از سال گذشته فوق العاده ویژه پرستاران با دستور وزیر بهداشت به همکاران پرداخت می شود و حقوق پرستاران نیز افزایش پیدا کرده است.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: