کد خبر: ۲۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۳ - 2014July 17
جراح کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین مطرح کرد:
شفا آنلاین- جراح کلیه و مجاری ادرار با توجه به اوج گرفتن گرمای تابستان گفت: دراین روزهای گرم نباید از مصرف آب به میزان کافی و حداقل 6 لیوان غافل شد، مگر این که برخی افراد داری منع و شرایط خاصی برای نوشیدن آب باشند.

دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: همچنین در این فصل با افزایش تعریق، به طور طبیعی مصرف آب هم باید به همان اندازه زیاد شود.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون برای حفظ سلامت کلیه هایشان نباید از چکاپ غافل شوند. همچنین مبتلایان به بیماری های زمینه ای پلی کیستیک در سنین بالاتر نیز باید کنترل را در اولویت قرار دهند.

عضو انجمن ارولوژی ایران و اروپا ادامه داد: در صورت مشاهده خون در ادرار فرد باید خیلی فوری به پزشک مراجعه کند. همچنین مردانی که مشکل پروستات دارند برای حفظ سلامتی کلیه هایشان نباید از انجام آزمایشات دوره ای  غافل شوند.

به گفته وی از نوزادی تا بزرگسالی و میانسالی مشکلات مربوط به کلیه باید جدی گرفته شود و در صورت وجود سابقه فامیلی مبنی بر هر نوع بیماری کلیه، افراد باید مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات مربوطه را در دستور کارشان قرار دهند.

دکترارمنده به خبرنگار شفا آنلاین گفت: افراد مبتلا به بیماری های کلیوی نیز تا حد امکان در هوای گرم نیز قرار نگیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: