کد خبر: ۲۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 25
جراح کلیه و مجاری ادرار در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- جراح کلیه و مجاری ادرار، شب ادراری را به طور معمول یک بیماری شایع در کودکان دانست و گفت: میزان شیوع این مشکل به علت آناتومی دستگاه تناسلی در پسران نسبت به دختران 2 برابر است.

دکتر لطف الله ارمنده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: شب ادراری تا 3 یا 4 سالگی مشکل ساز نیست اما اگر در سن آغاز مدارس بر طرف نشود به عنوان یک بیماری تلقی می شود.

وی با اشاره به این که شب ادراری به 2 دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود در عین حال تصریح کرد: شب ادراری اولیه از بدو تولد تا 4 سالگی ادامه دارد اما در شب ادراری ثانویه کودک تا 4 سالگی این مشکل را  ندارد اما از 5 سالگی به آن مبتلا می شود.

عضو انجمن ارولوژی ایران و اروپا خاطرنشان کرد: در شب ادراری ثانویه به علت مسائل احساسی، عاطفی و روانی کودک با توسل به شب ادراری قصد جلب توجه دارد.

وی ادامه داد: در واقع شناسایی علت شب ادراری به راحتی نیست اما معاینه فیزیکی کودک و انجام آزمایش نیز در این راستا موثرند.

به گفته وی ارث و بیماری، فرورفتگی در ناحیه ستون فقرات؛ عفونت و بیماری های فیزیکی نیز در تشخیص علت شب ادراری موثر است.

دکترارمنده بیان کرد: در صورت تکرار شب ادراری به صورت چند بار در طول شبانه روز، سونوگرافی، عکس رنگی و در نهایت مشاهده مثانه توسط دستگاه در اتاق عمل به شناسایی علت آن نیز کمک می کند.

وی افزود: حال اگر پس از پایان بررسی ها برای کودک از لحاظ جسمانی مشکلی وجود نداشت باید شب ادراری درمان شود. و در صورتی که توسط این اقدامات علت شب ادراری مشخص نشد، درمان های دارویی نیز آغاز می شود. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: