کد خبر: ۲۸۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 03
دکتر ظفرقندی در نامه به دکتر روحانی ضمن اشاره به چالش های اقتصادی کادر درمان و افزایش هزینه های جاری خواستار تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی، افزایش سقف بهره مندی مشمولین تبصره ماده 100 و صدور مجوز احیای ضرائب مالیاتی برای عملکرد دو سال 1399 و 1400 شدرئیس کل سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه ای به ریاست جمهوری خواستار ارائه تسهیلات مالیاتی برای جامعه پزشکی کشور شد

شفاآنلاین>سلامت> دکتر ظفرقندی در نامه به دکتر روحانی ضمن اشاره به چالش های اقتصادی کادر درمان و افزایش هزینه های جاری خواستار تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی، افزایش سقف بهره مندی مشمولین تبصره ماده 100 و صدور مجوز احیای ضرائب مالیاتی برای عملکرد دو سال 1399 و 1400 شدرئیس کل سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه ای به ریاست جمهوری خواستار ارائه تسهیلات مالیاتی برای جامعه پزشکی کشور شد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر ظفرقندی در نامه به دکتر روحانی ضمن اشاره به چالش های اقتصادی کادر درمان و افزایش هزینه های جاری خواستار تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی، افزایش سقف بهره مندی مشمولین تبصره ماده 100 و صدور مجوز احیای ضرائب مالیاتی برای عملکرد دو سال 1399 و 1400 شد. متن نامه دکتر ظفرقندی به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

با سلام و احترام،
همانگونه که مستحضرید جامعه پزشکی و سایر صنوف کشور به دنبال همه‌گیری بیماری کووید-19 با چالش‌های اقتصادی مهم و جدی روبرو بوده‌اند. چرا که در طول بیش از یک سال از شروع همه‌گیری این بیماری بر اساس توصیه‌های بهداشتی از حجم فعالیت‌های بسیاری از مطب‌ها و دفاتر کار جامعه پزشکی به طور چشمگیری کاسته شده است. از سوی دیگر هزینه‌های مطب‌داری از جمله اجاره مطب، هزینه‌های جاری مثل آب و برق و گاز و هزینه نگهداری و حقوق و دستمزد افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. همچنین در این مدت همکاران خدوم جامعه پزشکی برای ارائه خدمات ضروری متحمل هزینه‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و تأمین تجهیزات لازم برای ارایه خدمات بر بستر فن‌آوری‌های جدید و نیز تهیه اقلام محافظتی در برابر بیماری شده‌اند.
با عنایت به مطالب پیشگفت موارد زیر جهت استحضار و در صورت صلاحدید صدور دستور مساعدت لازم، پیشنهاد می‌گردد.
1- تمدید زمان ارایه اظهارنامه مالیاتی به دلیل عدم اتمام موج چهارم بیماری و تقارن با زمان انتخابات
2- افزایش سقف بهره‌مندی مشمولین تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم به 50 برابر برای تمام صنوف طبق وعده سال گذشته
3- صدور مجوز احیای ضرایب مالیاتی برای عملکرد دو سال 1399 و 1400 و تشکیل کمیسیون‌های بازنگری ضرایب با توجه به شرایط بحرانی اقتصادی برای تمام مشاغل به خصوص در حوزه سلامت
4- تشکیل کارگروه مالیاتی حوزه سلامت با مشارکت سازمان امور مالیاتی (وزارت امور اقتصاد و دارایی)، معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی جهت تدبیر امور مرتبط با اختیارات لازم.

دکتر محمدرضا ظفرقندی
رئیس کل
رونوشت:
جناب آقای دکتر نهاوندیان معاون محترم اقتصادی ریاست جمهوری- جهت استحضار و اقدام لازم
جناب آقای دکتر حمیدرضا جمشیدی دبیر محترم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- جهت استحضار
جناب آقای امیدعلی پارسا رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور- جهت استحضار
استاد ارجمند جناب آقای دکتر معین رئیس محترم شورای عالی-جهت استحضار

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: