کد خبر: ۲۸۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - 2021May 26
بازآموزی پرسنل به تناسب نیاز و تغییراتی که در بستر جامعه می افتد، صورت می‌گیرد؛ چون برخی اختلالات نیازمند مداخلات بیشتر هستند.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تماس ۲ هزار و ۶۰۳ نفر از اعضای کادر درمان با صدای مشاوره با شماره ۱۴۸۰ از ابتدای زمان شیوع کرونا در ابتدای اسفند ۹۸، گفت: این سازمان برای ارائه مشاوره به کادر درمان آمادگی دارد.
به گزارش شفاآنلاین:بهزاد وحیدنیا روز چهارشنبه با اشاره به تماس ۲ هزار و ۶۰۳ نفر از اعضای کادر درمان با صدای مشاوره با شماره ۱۴۸۰ از ابتدای زمان شیوع کرونا در ابتدای اسفند ۹۸، افزود: با توجه به اینکه پرسنل درمان در دوره های پیک، فشار زیادی تحمل کردند و این فشارها تکرار می شود، بهزیستی اعلام آمادگی می‌کند تا مشاوره به آنان ارائه دهد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۴ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا با صدای مشاور بهزیستی تماس گرفتند و کادر درمان نیز ۲ هزار و ۶۰۳ تماس مستقیم با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ در ارتباط با کرونا داشتند که مشاوره لازم به آنها ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا در کشور، کد اختصاصی کرونا  برای پرسنل درمان در سامانه صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰،   معرفی شد تا کادر درمان راحت‌تر بتوانند با کارشناسان این سامانه ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره مزایای کد اختصاصی کادر درمان گفت: هنگامیکه کادر درمان کد اختصاصی را می‌زنند در اولویت پاسخگویی قرار می‌گیرند تا در نوبت نمانند. کادر درمان برای دریافت کد اختصاصی مشاوره نیاز به اقدام خاصی ندارند و با تماس با سامانه ۱۴۸۰ به این کد دسترسی خواهند داشت.

وحیدنیا اضافه کرد: کادر درمان به علت فشار کاری، ابتلا به بیماری یا درباره درگیری خانواده‌شان با ویروس کرونا و موارد دیگر با خط ۱۴۸۰ تماس می‌گیرند. با توجه دوره های پیک کرونا فشار زیاد بر کادر درمان، بهزیستی به جهادگران در خط مقدم کرونا مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: میزان تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰ از ابتدای اسفند ۹۸ به دلیل کرونا، افزایش داشت به‌طوریکه از زمان شیوع کرونا تاکنون دو میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۰۰ تماس در کشور داشتیم که ۶۴ هزار و ۱۳۳ تماس مستقیما مربوط به کرونا بوده و ۲ هزار و ۶۰۳ تماس مستقیم نیز از سوی کادر درمانی گرفته شده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت:  مداخلات روانشناسی و تخصصی برای تماس‌گیرندگان و خانواده های آنان ارائه شد. خدمات مشاوره‌ای ۱۴۸۰ با توجه به وضعیت روانشناختی افراد ارائه می‌شود و آنان براین اساس مداخلات درمانی اولیه یا پیشرفته دریافت می‌کنند.

وحیدنیا درباره آموزش‌های تخصصی پرسنل صدای مشاور ۱۴۸۰ نیز گفت: بازآموزی پرسنل به تناسب نیاز و تغییراتی که در بستر جامعه می افتد، صورت می‌گیرد؛ چون برخی اختلالات نیازمند مداخلات بیشتر هستند.

به گزارش ایرنا، سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰ ارائه خدمات مشاوره تلفنی را با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ارائه می‌دهد. ۴۶۰ کارشناس مشاور با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مشاوره و روانشناختی در این سامانه خدمات ارائه می‌دهند. این سامانه در سال ۹۹ به بیش از دو میلیون تماس تلفنی خدمات روانشناختی ارائه داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: