کد خبر: ۲۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۳ - 2014July 15
شفاآنلاین-مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس آمار و گزارش های رسیده بیش از 230 هزار نفر از کودکان زیر شش سال در کل کشور دچار سوء تغذیه هستند اما این نهاد به لحاظ مالی تنها می تواند تا 50 هزار کودک را زیر پوشش قرار دهد.
به گزارش شفاآنلاین،«ناصر ایروانی منش»  افزود: کمیته امداد در بحث تغذیه برای افزایش بنیه جسمی این افراد یک سبد غذایی تعریف کرده است تا آنها بتوانند با تغذیه مناسبی که بر اساس نظرات متخصصان تغذیه برنامه ریزی شده بر بیماری غالب شوند.

وی اظهار داشت: با همکاری مراکز بهداشت استان ها همچنین سبدهای تغذیه ای برای حدود سه هزار نفر از نیازمندان که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این نهاد معرفی می شوند، طراحی شده است تا بنیه جسمی آنها تقویت شود.

وی ادامه داد: در همین راستا در طرحی مشترک میان کمیته امداد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ماهانه یک سبد غذایی به این کودکان اهدا می شود.

ایروانی منش با بیان اینکه ماه رمضان به عنوان فرصتی برای کمک به نیازمندان است، گفت: یکی از کارکردهای رمضان همزاد پنداری با نیازمندان و یاری رساندن به آنان است به همین دلیل ما از فضای نوع دوستی و معنوی این ماه استفاده کردیم.

وی افزود: این هفته که همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) به عنوان هفته اکرام ایتام و نیازمندان نامگذاری شده است، فرصت خوبی است تا دست نیازمندان را بگیریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: