کد خبر: ۲۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۳ - 2014July 15
وزیر بهداشت:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید به بخش خصوصی اجازه دهیم، برای رفع کمبود متخصص در کشور وارد عمل شود.
به گزارش شفاآنلاین،دکتر «سیدحسن هاشمی» افزود: رفع کمبود متخصص در کشور به سرعت برطرف نمی شود و نیاز به زمان دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع کمبود متخصص نمی توانیم متخصص از خارج کشور وارد کنیم، بلکه باید مشوق هایی برای آنان قرار دهیم تا آنان با انگیزه در مناطق محروم کار کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: متاسفانه برخی متخصصان، خارج از حوزه سلامت مشغول ارائه خدمت هستند که باید کاری کنیم تا آنها را جذب حوزه سلامت کنیم.

هاشمی گفت: به بخش آموزش پزشکی ابلاغ کرده ایم تا برای برطرف کردن کمبود متخصص، ظرفیت پذیرش داوطلب در این حوزه را افزایش دهد، اما در کنار آن باید فرصت را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا آنان نیز وارد حوزه آموزش شوند.

وی با اشاره به کمبود متخصص بویژه در رشته های پرستاری و پیراپزشکی، تاکید کرد: بخش خصوصی برای تربیت نیروی پزشکی باید وارد عرصه شود.

طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، اکنون بخش بهداشت و درمان با کمبود یکهزار و 800 پزشک متخصص در مناطق محروم کشور و همچنین تعداد زیادی پرستار روبرو بوده که دسترسی عادلانه مردم را به خدمات درمانی کشور با مشکل مواجه کرده است.

همچنین براساس آمارهای اعلام شده، میانگین تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در کشور، اکنون هفت دهم است.

برای رفع کمبود متخصص و پرستار در کشور، مقرر شده تا طرح های «حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» در قالب طرح تحول نظام سلامت و استفاده از دانشجویان پرستاری در بالین اجرا شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: