کد خبر: ۲۸۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - 2021May 23
نمکی:
دکتر سعید نمکی در نامه ای به دکتر عاطفه عابدینی ماموریت داد تا دستاوردهای مدیریت موج چهارم مقابله با بیماری کووید۱۹ را جمع‌آوری کند تا برای داخل و خارج از کشور به ویژه سازمان جهانی بهداشت تبیین شود.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به دکتر عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹، ماموریت داد تا دستاوردهای مدیریت موج چهارم مقابله با بیماری کووید۱۹ را جمع‌آوری کند تا برای داخل و خارج از کشور به ویژه سازمان جهانی بهداشت تبیین شود.

در متن نامه دکتر سعید نمکی خطاب به عابدینی آمده است: خوشبختانه علیرغم یورش سهمگین موج چهارم کرونا با ویروس سرکش انگلیسی که توانست نظام سلامت کشورهای برخوردار جهان را با زیرساخت های مناسب و وضعیت اقتصادی مطلوب دچار سردرگمی و در نتیجه بیماران زیادی را دچار آوارگی خارج از بیمارستانها کند، همکارانمان در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی با لطف الهی و بهره جوئی از شیوه های عالمانه توانستند میزان بستری ها را کمتر، تخت های خالی را بیشتر و مرگ و میرها را علیرغم قدرت سرایت و بیماریزائی و مرگ و میر این ویروس نسبت به ویروس ووهان بنحو قابل ملاحظه ای در مقایسه با تعداد موارد ابتلا و بستری کاهش دهند. ضروریست دست آورد این مرحله از مدیریت کرونای کشور بنحو مطلوب در داخل و خارج از کشور و بخصوص برای سازمان جهانی بهداشت تبیین شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: لذا به جنابعالی مأموریت داده می شود تا بعنوان دبیر کمیته علمی با مساعدت معاونین محترم درمان، بهداشت، تحقیقات و فناوری و همچنین جمع آوری اطلاعات دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اسرع وقت به این امر مهم بپردازید. بی تردید این رویکرد عالمانه و هوشمندانه می تواند بعنوان مدل موفق جمهوری اسلامی ایران در اختیار دیگران قرار گیرد. علاوه بر معاونین ذیربط همکاران ارجمند آقایان دکتر تبریزی، دکتر سوری، دکتر طالبیان و همکاران روابط عمومی با سرکارعالی همکاری خواهند کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: