کد خبر: ۲۸۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - 2021May 22
پزشکان، پرستاران، کادر درمان و کسانی که با بیماری کرونا مواجه و درگیری زیادی دارند اولین اولویت دریافت واکسن بودند که به تعداد قابل توجهی از آنان واکسن تزریق شد

شفاآنلاین>سلامت> درگیری با کرونا در کشور ما مراحل مختلفی داشت. جز مرحله‌ی نخست که شوک و مواجهه با بیماری بود، مراحل دیگر به پیشگیری، مبارزه و درمان آن مربوط می شود. شاید در این میان مهمترین و امید بخش ترین مرحله واکسیناسیون باشد.

به گزارش شفاآنلاین: چیزی که مردم مدت ها منتظر آن بودند و حالا چند ماهی است که این امر در حال اتفاق افتادن است که برای آن قوانین، مقررات، اولویت‌ها و زمان بندی هایی وجود دارد. در این میان بعضی افراد در اولویت بالاتری برای دریافت واکسن هستند.

پزشکان، پرستاران، کادر درمان و کسانی که با بیماری کرونا مواجه و درگیری زیادی دارند اولین اولویت دریافت واکسن بودند که به تعداد قابل توجهی از آنان واکسن تزریق شد. با توجه به این که بیماری کرونا برای افرادی سالمند به ویژه سالمندان بالای 80 و 70 سال می تواند بسیار خطرناک باشد، دومین گروه همین افراد بودند.

در این میان عده‌ای از جوانترهایی که بیماری زمینه و بیماری خاص دارند بحق نیز در اولویت های بالا قرار داده شده‌اند.در همین راستا یک جدول زمان‌بندی نیز در اختیار عموم قرار گرفته است و هر کسی می تواند با توجه به سن و سال و شرایطی که دارد، زمان دریافت واکسنش را ببینند. اما در این میان، بسیار از سازمان‌ها و افرادی که در این فهرست نیستند و به آن ها واکسن تزریق شده یا قرار است تزریق شود، سخن رفته و خبرهایی منتشر شده است.

خبر واکسیناسیون برخی از پرسنل صدا و سیما یکی از این خبرهاست. در پی انتشار خبری درباره واکسیناسیون برخی پرسنل صداوسیما، کیانوش جهانپور رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت در توئیتر نوشت: «مصوبه ستاد ملی کرونا است برای عوامل درگیر در انتخابات از جمله 3000 نفر مشمول آن در صدا و سیما هستند، از خبرنگار و تصویربردار تا عوامل فنی.»این موضوع با انتقاد شدید در شبکه های اجتماعی مواجه شده است. روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: