کد خبر: ۲۸۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 13
حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در حوزه ازدواج دانشگاهیان نهاد نمایندگی متولی این امر است و اقداماتی را انجام می‌دهد، اما به نظر می‌آید که این حجم از کار‌ها کفایت نمی‌کند و نیازمند کار بیشتر از این هستیم.
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به بیان توضیحاتی درباره اقدامات این ارگان برای ترویج ازدواج دانشجویی پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین:حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  درباره اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای ازدواج جوانان گفت: در حوزه ازدواج دانشگاهیان نهاد نمایندگی متولی این امر است و اقداماتی را انجام می‌دهد، اما به نظر می‌آید که این حجم از کار‌ها کفایت نمی‌کند و نیازمند کار بیشتر از این هستیم.

تقوی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد که ستاد ملی متشکل از تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط با بحث ازدواج و خانواده تشکیل دهیم و ذیل سند ملی سند ملی ازدواج دانشگاهیان باشد که ۵ وزیر عضو آن باشند همچنین سایر ارگان‌های تاثیر گذار در بخش خانواده در آن همکاری کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر هم افزایی و همکاری بین این ارگان‌ها اتفاق بیفتد حتما شاهد همکاری بیشتر در امر خانواده و ازدواج دانشگاهیان خواهیم داشت.

پیگیری تشکیل ستاد ازدواج و خانواده

تقوی در ادامه با بیان اینکه موافقت اولیه با انجام این سند انجام شده است، ادامه داد: در حال تکمیل سند ازدواج دانشگاهیان و تشکیل ستاد ازدواج و خانواده هستیم. اگر این ستاد شکل بگیرد در سال ۱۴۰۰ و سال‌های بعد شاهد برنامه‌های خوبی خواهیم بود.  

به گفته‌ی این مقام مسئول، در این سند یک برنامه جامع برای حمایت از ازدواج دانشگاهیان داریم که شامل آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و مسائل مربوط به خوابگاه‌های متاهلی، تخصیص وام برای دانشجویان متاهل و کمک‌هایی که مراکز خیریه مردم نهاد و دولتی می‌شود.  

تقوی گفت: ۱۳۰ مرکز خیریه در این چند ماه در دانشگاه‌ها تشکیل دادیم تا به حوزه ازدواج دانشجویی کمک شود و بتوانیم در این حوزه به آن‌ها کمک کنیم.  

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره فعالیت مبلغین در دانشگاه‌ها گفت: نزدیک به ۸۰۰ مبلغ در بیش از ۲ هزار گروه و کانال در ماه رمضان مشغول فعالیت‌های تبلیغی بودند و در دوره کرونا به این فعالیت‌های به صورت مجازی پرداخته می‌شود.  

تقوی توضیح داد: چون خوابگاه‌های دانشجویی تعطیل هستند این مبلغین نمی‌توانند  به صورت حضوری فعالیت کنند و نمی‌توان تبلیغات را به صورت سنتی انجام داد به همین دلیل تمرکز بر فعالیت‌های تبلیغی مجازی است و روند رو به رشدی داشته ایم و برنامه‌های ما به حد قابل قبولی رسیده است.  

او افزود: هدف از فعالیت آن‌ها این است که به شبهات دانشجویان در زمینه احکام دینی و اخلاقی و شبهاتی که در حوزه مسائل سیاسی دارند با حضور مشاوران مرتبط پاسخ داده شود.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: