کد خبر: ۲۸۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 12
سبحان یزدی مشاور تحصیلی درباره بهترین تکنیک‌های مطالعه توضیحاتی ارائه کرد.
شفاآنلاین>اجتماعی>یک مشاور تحصیلی درباره بهترین تکنیک‌های مطالعه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شفاآنلاین:سبحان یزدی مشاور تحصیلی درباره بهترین تکنیک‌های مطالعه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی در پیگیری روش صحیح مطالعه برای کنکور، به خاطر سپاری فرمول‌هاست. با مطالعه‌ کتاب و جزوه‌ درسی، حضور در کلاس و انجام تمرین‌ها، کاربرد و روش استفاده از فرمول‌ها را درک می‌کنید. اما برای به حافطه سپردن آن‌ها باید از تکنیک فاصله‌گذاری استفاده کنید. یک روش خوب این است که در دفترچه‌ای همه‌ فرمول‌ها، معادله‌ها و روش حل آن‌ها را به زبان خودتان همراه با چند مثال بنویسید.

او افزود: در هنگامِ مرورِ مطالب و فصل‌های مختلف با تکنیک پیش‌خوانی، زمانی را به مرور این فرمول‌ها و معادله‌ها همراه با مثال‌هایشان اختصاص دهید.

این مشاور تحصیلی گفت: با مرور چندین باره‌ این فرمول‌ها و معادله‌ها هر چند روز یکبار، تکنیک فاصله‌گذاری اثرش را می‌گذارد و فرمول‌ها در ذهن‌تان نقش می‌بندد.

خودآزمایی

ایزدی تصریح کرد: پس از این‌که چند ماه از مطالعه و مرور همه‌ مطالب با فاصله‌گذاری مناسب گذشت، باید خودتان را بیازمایید. از میان تمرین‌ها و تکالیفتان چندین مسئله‌ دشوار را انتخاب و حل کنید.

خودتان را ارزیابی کنید

او افزود: اگر از عملکردتان خشنود نیستید، پس به تکرار بیش‌تری نیاز دارید(با فاصله‌گذاری). اگر از نتیجه راضی هستید به کارتان ادامه دهید.

بهبود سبک زندگی

ایزدی بیان کرد: برای افزایش توانایی حافظه‌تان به شکلی چشمگیر نکاتی را که در ادامه بیان می‌شود در زندگی روزمره‌تان در نظر بگیرید.

او اضافه کرد: پژوهش‌ها نشان داده‌اند دانشجویانی که ساعت ۱۰ شب یا زودتر به خواب می‌روند نسبت به کسانی که در نیمه‌شب یا دیرتر به خواب می‌روند، نمرات بالاتری کسب می‌کنند. نظریه‌های زیادی در توضیح دلیل این نتایج ارائه شده است (از جمله بهبود تولید ملاتونین)، اما شما برای اصلاح عادت خواب نیازی به جزئیات ندارید. کافی است سعی کنید تا ساعت ۱۰ هر شب به خواب بروید و ۸ ساعت خواب خوب شبانه داشته باشید.

ایزدی افزود: این مسئله تأثیر شگرفی در عملکرد تحصیلی‌تان دارد، زیرا نه‌تنها حافظه‌تان را تقویت می‌کند، بلکه با استراحت کافی بهتر می‌توانید روی مطالعه و درک مطالب تمرکز کنید. پژوهش‌های گوناگونی رابطه‌ میان ورزش جدی و منظم را با عملکرد تحصیلی نشان داده‌اند.YJC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: