کد خبر: ۲۸۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 11
این نخستین واکسن کرونایی است که در آمریکا برای رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال مجوز می‌گیرد و به این ترتیب گام مهمی برای بازگشت ایمن کودکان به مدارس فراهم می‌شود

شفاآنلاین>سلامت> سازمان غذا و داروی آمریکا روز دوشنبه به واکسن کرونای تولیدشده بوسیله شرکت فایزر و شرکت بیونتک مجوز مصرف در نوجوانان تا ۱۲ سال را داد.

به گزارش شفاآنلاین: واکسن کرونای فایزر/بیونتک قبلا برای مصرف در بزرگسالان تا حداقل سن ۱۶ سال «مجوز مصرف اضطراری» (EUA)  گرفته بود. این دو شرکت همچنین به اعلام کرده‌اند روند گرفتن مجوز کامل برای این رده‌های سنی را هفته قبل آغاز کرده‌اند.

با گسترش دادن دادن مجوز مصرف اضطراری واکسن فایزر/بیونتک به کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال میلیون‌ها نفر دیگر در آمریکا امکان دریافت این واکسن را پیدا می‌کنند.

این نخستین واکسن کرونایی است که در آمریکا برای رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال مجوز می‌گیرد و به این ترتیب گام مهمی برای بازگشت ایمن کودکان به مدارس فراهم می‌شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از ایالت‌های این کشور خواسته است به طور فوری واکسن را در اختیار نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال قرار دهند.

مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گویند با دادن مجوز و امکان ایمن‌سازی جمعیت جوانتر در برابر کووید-۱۹ گام دیگری برای بازگشت جامعه به حالت عادی و پایان پاندمی برداشته می‌شود.

اغلب کودکان دچار عفونت کرونا علائم خفیفی دارند یا به کلی بی‌علامت هستند. اما در کودکان هم ممکن است بیماری وخیم کووید-۱۹ رخ دهد و آنها هنوز می‌توانند ویروس را به دیگران سرایت دهند. مواردی از شیوع کرونا به رویدادهای ورزشی و سایر فعالیت‌هایی با حضور کودکان در این طیف سنی مربوط شده است.

شرکت‌های فایزر و مدرنا در ماه مارس (اسفند) اعلام کردند که کارآزمایی بالینی نشان داده است که واکسنشان باعث ایجاد پاسخ قوی آنتی‌بادی در سنین پایین‌تر می‌شود و در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله بی‌خطر و موثر استو

به گفته این شرکت‌ها،، در این کارآزمایی با شرکت ۱۲۶۰ نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله، ۱۸ مورد کووید-۱۹ در گروهی که واکسن‌نما (پلاسبو) دریافت کرده بودند، رخ داد، در حالیکه در گروهی که واکسن واقعی را گرفته بودند، موردی از بیماری به وجود نیامد، به عبارت دیگر اثربخشی در پیشگیری از بیمار علامت‌دار ۱۰۰ درصد بود.

حدود ۴۶ درصد جمعیت آمریکا تا روز یکشنبه دست کم یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند. سرعت واکسیناسیون در هفته‌های اخیر در آمریکا از میانگین هفته‌روزه حداکثر بیش از ۳.۳ میلیون دوز واکسن در روز در میانه ماه آوریل بیش از ۳۰ درصد افت کرده است و به حدود ۲.۱ میلیون دور در روز تا هفته منتهی به چهار ماه مه (۱۴ اردیبهشت) رسیده است.

واکسن فایزر تنها واکسن بود که برای افراد ۱۶ تا ۱۸ سال هم قابل تزریق بود و حدود دو میلیون نفر در این گروه سنی دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

فایزر گفته است که داده‌های مربوط به بی‌خطر بودن و اثربخشی واکسنش برای کودکان ۲ تا ۱۱ ساله در ماه سپتامبر (شهریور) در اختیار قرار گیرد و در آن هنگام قصد دارد برای این گروه سنی هم درخواست مجوز مصرف اضطراری کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: