کد خبر: ۲۷۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 04
مبارزه علیه ملخ صحرایی تنها در ۲ استان خوزستان و بوشهر صورت گرفته که این‌ملخ ها به صورت پوره و غیربالدار هستند.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: تاکنون در ۵۰۰ هکتار از اراضی تهران مبارزه با ملخ بومی صورت گرفته که این ملخ ها ارتباطی به ملخ صحرایی ندارند.
به گزارش شفاآنلاین:سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات  با اشاره به اینکه ملخ های تهران هیچ ارتباطی به ملخ صحرایی ندارد، اظهار کرد: بنابر آمار تاکنون در استان تهران اطراف فرودگاه امام خمینی در سطح ۵۰۰ هکتار مبارزه با ملخ بومی صورت گرفته که این موضوع در سال های قبل هم رخ داده است.

وی افزود: مبارزه علیه ملخ صحرایی تنها در ۲ استان خوزستان و بوشهر صورت گرفته که این‌ملخ ها به صورت پوره و غیربالدار هستند.

معین ادامه داد: تاکنون ۷۰ هزار هکتار مبارزه علیه انواع ملخ های بومی اعم از شاخک بلند و شاخک کوتاه که عمدتا مراکشی هستند در ۱۷ استان کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در خصوص تامین سم و سم پاش نداریم، بیان کرد: بنابر آمار تاکنون در استان گیلان ۱۵ هزار هکتار، قزوین ۱۵ هزار هکتار، زنجان ۳۰ هزار هکتار و تهران ۵۰۰ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ بومی صورت گرفته است.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ صحرایی بیان کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۱۴ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی صورت گرفته و طی ۲ هفته گذشته جمعیت ملخ در عربستان با باد شدید به سمت عراق و بخشی به سمت سوریه و اردن رفته است و اگر ملخی به سمت ما بیاد از سمت عراق وارد می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکلی در خصوص مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی نداریم، گفت: با توجه به آنکه ملخ صحرایی با باد وارد کشور می شود، از این رو نمی توان سطح مبارزه را تعیین کرد چرا که جمعیت قابل توجهی از ملخ به سمت عراق و سوریه منتقل شده است.

به گفته وی، هم اکنون یک مقدار دسته ملخ در بین منطقه حائل عربستان و شهر ریاض است که باید تخلیه شود که با این وجود بخشی از  سمت عراق و کویت و بخش دیگر  از جنوب خوزستان وارد می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی یک‌ماه اخیر بارش باران و تگرگ در منطقه تبوک، حائل و مکه بی سابقه بوده است، گفت: بارش های اخیر در تاریخ هواشناسی کشور عربستان بی سابقه بوده است و همواره میزان مبارزه در استان های جنوبی به این بستگی دارد که عراقی ها چطور جلوی این آفت را بگیرند.

وی ادامه داد: اعتباراتی که درخواست کردیم، ستاد بحران تصویب کرده و در هیئت دولت  هم مصوب شده است و پیش بینی می شود که طی یک تا ۲ هفته آینده تخصیص اعتبار صورت بگیرد.

معین با بیان اینکه تاکنون خسارتی از ملخ صحرایی به مزارع وارد نشده است، گفت: با توجه به اعتباراتی که با کمک ستاد بحران، سازمان مدیریت، هیئت دولت و نمایندگان‌مجلس اختصاص یافت، مشکلی در خصوص مبارزه نداریم.

مدیرکل مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در پایان با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ کارشناس و تکنسین مشغول مبارزه علیه آفت هستند، تصریح کرد: ۲۰۰ دستگاه سم پاش در استان ها هستند که در هر نقطه ای که ملخ وارد می شود، مبارزه صورت می گیرد.
برچسب ها: مبارزه ، ملخ ، اراضی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: