کد خبر: ۲۷۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 03
در حال حاضر فراوانی گروه‌های منفی در جامعه حدود ۱۰ درصد است و نیاز به گروه‌های خونی منفی به خصوص O منفی بیشتر دیده می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران از لزوم افزایش اهداکنندگان خون در شب‌های قدر با نیت رفع نیاز بیماران خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین:مجید مسلمی معاون اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران با اشاره به میزان اهداکنندگان در ایام ماه رمضان و به خصوص شب‌های قدر اظهار کرد: در سال‌های گذشته میزان اهداکنندگان خون در شب‌های قدر بسیار بالا بوده، اما با شیوع بیماری کرونا این آمار کمی کاهش پیدا کرده است. اهداکنندگان در ایام ماه مبارک رمضان به خصوص شب‌های قدر با نیت نذر خون اقدام به اهدای خون سالم خود می‌کنند.

او ادامه داد: انتقال خون تهران با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا نوبت دهی را به صورت اینترنتی کرده و سالن های انتظار اهداکنندگان در فضای باز است. ما از مردم خیر درخواست داریم تا مشارکت بیشتری در امر اهدای خون داشته باشند. در حال حاضر میزان ذخایر خون خوب است، اما شرایط شکننده خواهد بود.

مسلمی با اشاره به اینکه میزان مصرف فرآورده‌های خونی در سطح استان تهران بالا است، بیان کرد: در حال حاضر فراوانی گروه‌های منفی در جامعه حدود ۱۰ درصد است و نیاز به گروه‌های خونی منفی به خصوص O منفی بیشتر دیده می‌شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰۰۰ نفر جهت اهدای خون به ما مراجعه می‌کنند. امروزه تهران نیازمند روزانه ۴۰ تا ۶۰ واحد پلاکت آفرزیس است و نیاز به پلاکت معمولی بیشتر است و عمر پلاکت‌ها به طور کلی بیشتر از سه روز نخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: