کد خبر: ۲۷۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021April 26
این اقدامات هنگامی انجام می‌شود که آمریکا و سایر کشورهای توسعه‌یافته به خاطر ذخیره کردن مقادیر بالای واکسن‌های کرونا در حالی که کشورهای فقیرتر به آنها دسترسی ندارند، به باد انتقاد گرفته شده‌اند

شفاآنلاین>سلامت> مقامات آمریکایی می‌گویند این کشور میلیون‌ها دوز واکسن و نیروهای متخصص را برای کمک به هند که درگیر بدترین شیوع کرونا در جهان تاکنون شده است، می‌فرستد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر آنتونی فاوچی، مشاور ارشد کرونای رئیس‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت آمریکا آماده فرستادن میلیون‌ها دوز اضافی واکسن کرونای آسترازنکا که در اختیار دارد به هند می‌شود. واکسن آسترازنکا هنوز در آمریکا مجوز مصرف اضطراری نگرفته است.

این اقدامات هنگامی انجام می‌شود که آمریکا و سایر کشورهای توسعه‌یافته به خاطر ذخیره کردن مقادیر بالای واکسن‌های کرونا در حالی که کشورهای فقیرتر به آنها دسترسی ندارند، به باد انتقاد گرفته شده‌اند. انگلیس نیز مواققت کرده است دستگاه‌های تنفسی مصنوعی به هند بفرستد. اتحادیه اروپا نیز اکسیژن و سایر ملزومات پزشکی را در اختیار هند می‌گذارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، در تماسی با آجیت دوال، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر هند، گفت آمریکا مواد خام لازم را برای تولید واکسن آسترازنکا  در هند که با نام «کوویشیلد» عرضه می‌شود، به همراه کیت‌های آزمایشی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و وسایل محافظت شخصی را در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همان‌طور که هند هنگام زیر فشار بودن بیمارستان‌های ما در ابتدای پاندمی به ایالات متحده کمک کرد، ایالات متحده هم مصمم است به هند در زمان نیاز کمک کند.»

بر اساس بیانیه آمریکا تجهیزات تولید اکسیژن و سایر ملزومات مربوط را به صورت فوری برای هند فراهم خواهد کرد.

همچنین قرار است گروهی از کارشناسان از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا برای کمک به هند اعزام شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: