کد خبر: ۲۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۳ - 2014July 13
شفاآنلاین-معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو گفت: سیستم رهگیری دارویی از مهر ماه، جایگزین برچسب های کنونی از جمله شبنم می شود.
به گزارش شفاآنلاین،«اکبر عبداللهی» افزود: با اجرای این طرح، همزمان با استانداردسازی، الصاق برچسب و شناسه های رهگیری و ردیابی محصولات سلامت محور را با کاهش خطاهایی که نسبت به قبل داشتیم، سازماندهی خواهیم داد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف نظارتی این سازمان در حوزه غذا و دارو، آرایشی، بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی، نظارت بر ایمنی زنجیره تامین است که از این طریق محقق می شود.

عبداللهی تصریح کرد، نظارت بر زنجیره تامین از تولید و واردات شروع شده و تا توزیع و عرضه و رسیدن به دست مصرف کننده ادامه دارد. این نظارت ها درخصوص دارو تا رسیدن به سازمان های بیمه گر نیز ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در سال 87 نخستین بار طرح ردگیری دارویی ارائه و ثبت شد، افزود: در آن سال قرار بود این طرح برای برخی اقلام دارویی گران قیمت اجرایی شود، اما در سال های بعد طرح های مختلفی شبیه به آن که مهمترین آنها شبنم بود، اجرا شد، اما این طرح ها بدلایل برخی اشکالات متوقف شدند.

عبداللهی با بیان اینکه در حوزه کالای سلامت محور، ردیابی و رهگیری از الزامات نظارتی است، ادامه داد: طرح مذکور با اصلاحاتی در ساختار و شکل اجرا می شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان زیرساخت های قانونی این طرح را فراهم کرده و بصورت سازمان یافته بدنبال اجرایی کردن آن هستیم.

وی افزود: با اجرای طرح رهگیری دارویی، همه داروها دارای شناسنامه می شوند و حقوق مصرف کننده نیز کاملا در این سیستم رعایت می شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: