کد خبر: ۲۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۳ - 2014July 13
جامعه شناس اجتماعی در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- جامعه شناس اجتماعی گفت: اصولأ طلاق در جامعه بشریت و در تمام دنیا تابو، زشت و حرام است به گونه ای که حتی در برخی جوامع نیز منجر به قتل های خانوادگی می شود.

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: واکنش های شدیدتر به مسئله طلاق در جوامع سنتی- مذهبی نیز بیشتر به چشم می خورد.

وی با اشاره به این که طلاق یک مسئله دینی و در جامعه ما قبح است در عین حال تصریح کرد: طلاق نوعی دشنام محسوب می شود؛ مردان مطلقه اعتبارشان را از دست می دهند و در اصطلاح به آنان "زن طلاق" می گویند.

به گفته وی طلاق سلول خانواده را منفجر می کند و تشعشعات این انفجار جامعه را در گیر می کند.

استاد دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: در جامعه ایرانی زنان مطلقه تمام اعتبارشان را از دست می دهند و با نگاهی تحقیرآمیز و بی ارزشی به آنان نگاه می شود.

وی با بیان این که ازدواج مجدد زنان مطلقه چندان قابل توجه نیست در عین حال اظهار داشت: در واقع به زنان مطلقه برچسب های متعددی می خورد و طلاق عامل افزایش فساد در سطح جامعه می شود.

به گفته وی ،جامعه صرف نظر از قانون، تنبیهات مختلفی برای افراد خطا کار در نظر می گیرد و در واقع نگاه بد از تنبیه در زندان هم بدتر بوده (منظور مان همان نگاه تحقیرآمیز به زنان مطلقه است.)

وی با اشاره به این که طلاق دراکثر موارد مایه تباهی و بدبختی زن می شود در عین حال بیان کرد: مردان مطلقه از لحاظ روحی، روانی مریض می شوند و در زمینه های اجتماعی، سیاسی و اجتماعی موفق نمی شوند ضمن این که از لحاظ فرهنگی به آنان برچسب بد زده می شود.

این آسیب شناس ادامه داد: معتقدم زنان باید در زندگ یشان بمانند، مردان به مرور زمان درست می شوند زیرا زن با رفتار درست و انجام وظایفش به گونه ای مطلوب مرد را به اطاعت وا می دارد.

وی افزود: بر نگاه تحقیرآمیز بیشتر بر زنان مطلقه، خار شمردن و سرزنش آنان در سطح جامعه برای این که به نفع خودشان است ، تأکید دارم زیرا طلاق بدون دستیابی به هیچ نوع سودی یعنی آغاز بدبختی و پشیمانی.

قرایی مقدم با تأکید بر این که طلاق میان افراد مذهبی به علت سازگاری زنان کمتر دیده می شود، توصیه کرد: زوجین باید به سازگاری رو ببرند نه هم سازی و طلاق عاطفی.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: