کد خبر: ۲۷۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 18
کشاورزان مناطق شمالی به دلیل وزش باد و بارش پراکنده مراقبت های لازم در محلول پاشی را انجام دهند.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر مرکز پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش‌بینی وزش باد و بارش پراکنده، کشاورزان و باغداران توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
به گزارش شفاآنلاین:مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی  از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امشب در برخی مناطق مازندران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد، یزد، شمال و شمال غرب فارس، نیمه شمالی کرمان، سمنان و شمال شرق تهران بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد انتظار می رود.

وی افزود: امشب در برخی نقاط خراسان شمالی، ارتفاعات مازندران، گلستان، سمنان، تهران، البرز، کرمان، شمال هرمزگان و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

حقیقت با بیان اینکه فردا برای برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده همراه با رعد و برق انتظار می رود، گفت: در سایر مناطق کشور هم جو آرام و پایدار خواهد بود.

این مقام مسئول در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به سرمازدگی مناطق پسته کاری کرمان و یزد به باغداران توصیه می شود که برای حفظ جوانه های سال بعد با کودهای حاوی اسیدآمینه محلول پاشی کنند تا جوانه ها با مشکل مواجه نشوند.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی به چایکاران استان های شمالی توصیه می‌شود که  با استفاده از نظر کارشناسان اقدام به استفاده از کودهای پتاسیم و نیتروژن در باغات خود کنند.

به گفته وی، کشاورزان مناطق شمالی به دلیل وزش باد و بارش پراکنده مراقبت های لازم در محلول پاشی را انجام دهند.

حقیقت ادامه داد: باغداران مناطق جنوبی به جز نخیلات به علت گرمای هوا از کودهای ضدتنش گرمایی استفاده کنند.

خشکسالی استمرار دارد
مدیرکل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۱۱۲.۷ میلی متر و در دوره بلندمدت ۱۹۵‌.۱ میلی متر بوده که این امر کاهش ۴۲.۲ درصدی نسبت به سال قبل و ۵۴.۱ درصدی نسبت به دوره نرمال بلندمدت را نشان می دهد.

حقیقت در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و کاهش بارندگی ها، خشکسالی ادامه خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: