کد خبر: ۲۷۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 17
تشخیص مالاریا در افراد دشوار است. البته تمام افرادی که به این بیماری مبتلا شوند اگر به موقع تشخیص داده شود تحت درمان قرار می‌گیرند.
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان استرالیایی فناوری جدیدی را ایجاد کرده اند که می‌تواند بیماری مالاریا را بسیار راحت و سریع تشخیص دهد.

به گزارش شفاآنلاین:تشخیص مالاریا در افراد دشوار است. البته تمام افرادی که به این بیماری مبتلا شوند اگر به موقع تشخیص داده شود تحت درمان قرار می‌گیرند. با این حال، یک روش جدید می‌تواند تشخیص را بسیار آسان‌تر و قابل اطمینان‌تر کند.

انگل‌های مالاریا وقتی در جریان خون بیمار وجود داشته باشند، خون فرد را به گونه‌ای تجزیه می‌کنند که مولکول‌های آن دوباره در کریستالیت‌های آلی جمع می‌شوند. این بلور‌ها حاوی آهن مغناطیسی هستند که با استفاده از فرآیند جدید در نمونه‌های خون قابل تشخیص است. این روش که به عنوان تشخیص مغناطیسی نوری کریستال چرخان (RMOD) شناخته می‌شود، توسط یک تیم بین المللی از دانشمندان به رهبری استفان کارل از دانشگاه جیمز کوک استرالیا ساخته شده است.

هنگامی که اخیراً در پاپوآ گینه نو آزمایش شد، تقریباً ۱۰۰۰ بیمار که مشکوک به مالاریا بودند مورد بررسی قرار گرفتند و روش RMOD برای آن ها عملکرد خوبی داشته است و با قابل اطمینان‌ترین روش موجود  مقایسه شده است.

برخلاف بسیاری از تکنیک‌های تشخیصی سنتی، RMOD می‌تواند با استفاده از دستگاه‌های قابل حمل، ارزان قیمت و آسان به مناطق مالاخیز کمک کند.

کارل توضیح داد: این بسیار امیدوار کننده است، زیرا آزمایش RMOD می‌تواند پس از یک جلسه آموزش کوتاه انجام شود و نتایج آزمایش را در عرض ۱۰ دقیقه ارائه می‌دهد. از نظر بودجه، هزینه آن بسیار کم است، زیرا از ابزار‌های گران استفاده نمی‌شود.

دانشمندان اکنون این فناوری را اصلاح می‌کنند تا بتواند بین عفونت‌های قبلی و فعلی مالاریا تفاوت قائل شود.YJC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: