کد خبر: ۲۷۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 17
مسئله اعتیاد در بین این قشر می تواند بعنوان یک مانع جدی در راه شکوفایی استعداد های فردی و توسعه و ترقی یک کشور و یا یک شهر قلمداد شود.
شفاآنلاین>سلامت> رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: رسانه و خانواده می توانند با فرهنگ سازی و آموزش های لازم نقش موثری در کاهش مصرف مواد مخدر داشته باشند. 
 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین:سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند"  با اشاره به اینکه پیوند و استحکام خانوادگی سبب کاهش این معضل اجتماعی می شود افزود: مسئله اعتیاد یکی دیگر از بلاهای خانمان سوز بوده و می تواند تیشه به ریشه جامعه بزند.
حسنوند گفت: مسئله اعتیاد در بین این قشر می تواند بعنوان یک مانع جدی در راه شکوفایی استعداد های فردی و توسعه و ترقی یک کشور و یا یک شهر قلمداد شود.
وی با بیان این که دوستان نقش مهمی در گرایش نوجوانان به مصرف مواد مخدر را ایفا می کنند افزود: کنترل والدین نسبت به دوستان فرزندانشان باید بیش از پیش باشد. چرا که این قشر از افراد جامعه ، سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می شود که در پویایی و تداوم حیات نظام اجتماعی و رشد و توسعه همه جانبه آن در آینده ، نقش بسزایی خواهند داشت .
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در سخنانی دیگر تاکید کرد :نیروی انتظامی با کمک و همیاری مردم می تواند برقراری نظم و تامین امنیت جامعه را دوچندان کند. ولی در صورت ابتلا به پدیده اعتیاد می توان گفت تهدیدی علیه امنیت جامعه را فراهم كرده و با این وضعیت امنیت را به چالش می کشند و موجب نگرانی آحاد جامعه می شوند.
وی افزود :نیروی انتظامی با استفاده از تمام ظرفیت ها و روش های نوین و درک محیط پیرامونی نسبت به شناسایی علل ها و آسیب ها اقدام كرده و با در پیش گرفتن راهکارهای عملی اقدامات لازم را جهت پیشگیری و درمان با ساختن محیطی عاری از این پدیده  بوجود می آورد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پایان سخنان خود با بیان اینکه مشاوران مجربی در این امر در پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعالیت دارند، افزود: این مشاوران با تلاش بی وقفه در خدمت مردم برای ارائه مشاوره جهت پیشگیری و درمان هستند و کلاس های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری و غیر حضوری و آنلاین برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم در راستای افزایش سطح آگاهی نوجوانان و جوانان مفید باشیم. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: