کد خبر: ۲۷۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 14
در برخی موارد شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست بوده ایم، بنابراین نه تنها افراد باید از خودرون قارچ های خودرو اجتناب کرده، بلکه حتی نباید به آنها دست بزنند

شفاآنلاین>سلامت> مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به جذب سم برخی قارچ های سمی از طریق پوست، از افراد خواست به قارچ های سمی دست نزنند.

به گزارش شفاآنلاین: کیوان خاصی با اشاره به رویش قارچ ها در فصل بهار، اظهار کرد: در این ایام برخی افراد اقدام به برداشت قارچ می کنند که توصیه می شود با توجه به سمی بودن بیشتر این قارچ ها، افراد از دست زدن به آنها خودداری کنند.

وی افزود: در برخی موارد شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست بوده ایم، بنابراین نه تنها افراد باید از خودرون قارچ های خودرو اجتناب کرده، بلکه حتی نباید به آنها دست بزنند.

خاصی گفت: برخلاف اینکه مردم تصور می‌کنند مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و از روی ظاهر آن و یا از طریق شیر و قاشق نقره ای امکان تشخیص سمی بودن آنها وجود دارد، تنها با فرآیندهای آزمایشگاهی سمی بودن یا نبودن قارچ‌ها قابل تشخیص است و اگر افراد به اشتباه قارچ سمی مصرف کنند حتی تهدید جدی برای سلامت آنها محسوب شود.

 این مسئول گفت: مردم از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند باید به طور جد خودداری کرده و اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی عرضه شده در فروشگاه های معتبر است.

خاصی خاطرنشان کرد: در صورتی که فردی به این توصیه‌ها توجه نکرد و با مصرف قارچ دچار علائمی نظیر اسهال، استفراغ و درد شکم شد، باید هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه علایم مسمومیت با برخی قارچ‌های سمی دیر بروز می‌کند و در نهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ خواهد شد.

خاصی گفت: در همین راستا از مردم می خواهیم از مصرف قارچ‌های کوهی و قارچ هایی که دستفروش ها عرضه می کنند به طور جد خودداری کنند، چرا که مصرف برخی از این قارچ ها می تواند حتی به قیمت جانشان تمام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: