کد خبر: ۲۷۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 13
اینجا به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می‌شود «ستاد مردمی پشتیبانی مقابله با کرونا» را تشکیل دهد و برای این مهم مردم می‌توانند علاوه بر کمک‌های مومنانه به آسیب دیدگان از کرونا، در جهت ترغیب همنوعان برای رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پادرمیانی کرده و میدانی وارد عمل شوند.

شفاآنلاین>سلامت> امروز با یک دشمن خطرناک و نامرئی مواجه‌ایم، در این نبرد نابرابر نقش مردم تعیین‌کننده است. امروز به نوعی هم روز جنگ است با این تفاوت که در این میدان ما با یک دشمن بسیار خطرناک و نامرئی مواجه‌ایم.

در دوران جنگ نقش مردم در پشتیبانی از رزمندگان اسلام بسیار تعیین‌کننده بود و امروز نیز سربازان عرصه سلامت و دیگر مسئولان درگیر در ستاد کرونا فداکارانه در نبرد با این دشمن منحوس شب و روز ندارند و قطعاً حضور پررنگ مردم در این جبهه می‌تواند یک نیروی کمکی قوی باشد و در نهایت به شکست کرونا منجر شود.

اینجا به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می‌شود «ستاد مردمی پشتیبانی مقابله با کرونا» را تشکیل دهد و برای این مهم مردم می‌توانند علاوه بر کمک‌های مومنانه به آسیب دیدگان از کرونا، در جهت ترغیب همنوعان برای رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پادرمیانی کرده و میدانی وارد
عمل شوند.

در این راستا نقش معتمدان و ریش سفیدان و بزرگان هر منطقه در اقناع افکار عمومی برای آگاه‌سازی از خطر کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم و قابل توجه است. واقعیت آن است در هر کاری که مردم پیشگام بوده‌اند ما موفق بوده‌ایم و امروز نیز باید در این مقطع حساس خود مردم با پررنگ کردن مسئولیت‌پذیری اجتماعی در مقابل همنوعان بیشتر احساس مسئولیت کرده و هر کسی به سهم خود در قطع زنجیره انتقال کرونا به سلامت خود و جامعه کمک نماید.

از آنجا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موقعیت‌های پرتراکم ویروس نیازمند آگاهی در لحظه است هشیاری در این شرایط می‌تواند برنده‌ترین سلاح مردم در این نبرد نابرابر باشد. مادامیکه سیل ویروس مرگبار کرونا از زمین و هوا بر سر مردم می‌بارد کوچک‌ترین غفلت افراد را با تیرهای زهرآگین این دشمن مرموز مواجه خواهد کرد نیازمند این هستیم که در تمام کارهای روزمره آگاهی و هشیاری را به لحظه‌های زندگی خود بیاوریم و به وضعیت خطرناک کرونا بیش از پیش واقف باشیم.
بنابراین لازم است در این شرایط در ارتباط با جدی گرفتن خطر این ویروس خطرناک به هم دیگر آگاهی و هشیاری بدهیم و هر جایی که زمینه سرایت بیماری بیشتر است پادرمیانی کرده و از شکل‌گیری زنجیره مرگبار کرونا جلوگیری نمائیم.

در این روزهای بحرانی کرونایی بیش از پیش به کمک. هم نیازمندیم. لازم است مردم خود پیشقدم شده تا هر کسی مراسمی در دستور کار دارد وی را ترغیب کرده به خاطر حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه تا اطلاع ثانوی آن برنامه را لغو نماید. بایست هر فردی که آلوده به این ویروس است خود را با قرنطینه متعهد نماید تا این بیماری را به دیگران انتقال ندهد و... این شاید مهم‌ترین کمک برای مهار کرونا باشد.

جان کلام آنکه شاید امروز مهمترین پیمانی که همه ما مردم می‌توانیم برای شکست کرونا با هم ببندیم این باشد که همه با هم متعهد و هم قسم شویم با حضور نیافتن در مراکز جمعیتی و شلوغ و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی هر فردی به سهم خود در قطع زنجیره انتقال کرونا مشارکت فعال داشته باشیم.آیت قیصربیگی/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: