کد خبر: ۲۷۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 12
تا به امروز الگوی موفقی توسط استان تهران ارائه شده که باید استمرار پیدا کند.
شفاآنلاین>سلامت>محسنی بند پی گفت: ظرفیت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران ۶ هزار و ۶۹۱ نفر است که این ظرفیت پر شده است.
به گزارش شفاآنلاین:انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: اقدامات خوب و اثربخشی در سطح استان تهران انجام شد که موجب ایجاد شرایط نسبی با ثبات تا پایان اسفند ماه شده بود و الگوی موفقی در این زمینه ایجاد کردیم. بی تردید مسئله سلامت مسئله یک حوزه، یک دستگاه و وزارتخانه نیست، موضوعی حاکمیتی است که با استفاده از همه ظرفیت ها در راستای اقدامات درمانی و مداخله گرانه باید به آن پرداخته شود. به حمدلله در استان تهران در کنار دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و ... این تعهد سیاسی شکل گرفت تا این بیماری در استان با پیچیدگی های موجود مدیریت شود.

وی افزود: امروز در شرایط خاصی قرار داریم که شرایط جهانی محسوب می شود و قطعا فرصت این نیست که ببینیم چه عواملی مقصر آن هستند که به این خیز رسیدیم، باید بیندیشیم که چه کنیم تا روند موفقیت آمیز فراهم شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تخت های بیمارستانی برای بیماری کرونا در استان تهران ۶۶۹۱ تخت بوده که امروز همگی پر هستند. لذا باید تصمیم بگیریم که مردم جلوی بیمارستان ها سرگردان نشوند. در حال حاضر ۴۰ درصد تخت ها برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ۳۴ درصد برای دانشگاه علوم پزشکی ایران و ۳۴ درصد برای دانشگاه علوم پزشکی تهران است. اولین اقدام ما باید افزایش تخت های بیمارستانی باشد. ۵۱ درصد بیماران در دانشگاه های علوم پزشکی، ۱۳ درصد در نیروهای مسلح، ۱۳.۵ درصد تامین اجتماعی، ۱۳ درصد خصوصی و ۹.۵ درصد آزاد و سایر بیمارستان ها هستند. در همین راستا باید ستاد هدایت برای بیماری کرونا شکل بگیرد تا اگر فردی به بیمارستانی مراجعه کرد که جا نداشت ستاد هدایت ، فرد را راهنمایی کند. قطعا ساماندهی بیماران و اطلاع رسانی باید با کمک رسانه ها انجام شود.

استاندار تهران تاکید کرد: باید بر محدودیت هایی که در حال حاضر مصوب شده اند تمرکز داشته باشیم و از همه ظرفیت ها برای اجرای آنها بهره بگیریم. حق تصمیم گیری در استان تهران برای ستاد کرونای استان است و دستگاه های ملی و استانی باید تابع ستاد کرونای استان باشند. در حال حاضر مصوب شده فعالیت همه دستگاه ها در سطح استان تهران باید بر اساس مصوبات انجام شود و همه آنها باید تابع باشند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون نیز گفت: به تناسب جمعیت سهمیه استان تهران کم است. با وجود این همه بیمارستان و مرکز ارائه خدمات سهمیه استان تهران کم است و نظام عادلانه این است که به تناسب جمعیت سهمیه واکسن داده شود.

محسنی بندپی با تاکید بر لزوم حفظ انسجام و هماهنگی در استان تهران گفت: تا به امروز الگوی موفقی توسط استان تهران ارائه شده که باید استمرار پیدا کند. از سوی دیگر مشارکت شهروندان نیز از تاثیر بسزایی برخوردار است. همچنین طرح شهید سلیمانی نیز باید با حداکثر جدیت اجرایی شود.

استاندار تهران در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران نیز گفت: در جلسه امروز به صورت مشروح بحث شد که از اوایل اسفند ماه هشدارهای لازم توسط کارشناسان نظام سلامت نسبت به شلوغی بازار، بازگشایی تالارها و برگزاری مراسم عروسی و ختم و همچنین چرخش ویروس کرونا انگلیسی با افزایش بیماران سرپایی داده شده بود اما متاسفانه در نهایت امروز با این شرایط مواجه شده ایم که موج چهارم به صورت خطرناکی آغاز شده است.

وی افزود: باید تدابیری اتخاذ کنیم و اقدامات مداخله جویانه اثربخشی را انجام دهیم که از جمله آنها افزایش ظرفیت بیمارستانی، تشکیل ستاد هدایت بیماران، افزایش مراکز ۱۶ ساعته به ۲۴ ساعته و نظارت بر رعایت پروتکل ها و کاهش تردد در سطح شهر است. بی تردید با انجام این اقدامات می توان نسبت به مدیریت بیماری و کاهش ابتلا در هفته آینده اقدام کنیم.
برچسب ها: ظرفیت ، بیمارستان ، تکمیل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: