کد خبر: ۲۷۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 12
واقعا کارهای ما درتاریخ بعنوان بی‌نظیر‌ترین رفتارها باقی خواهد ماند. اگر قرار تعطیل کردن فعالیت‌ها می‌باشد اینگونه حرکات چه جایگاهی دارد؟ آقای رئیس جمهور در جلسه هفتم فروردین خلاصی از دست کرونا را اعلام نمود و بعداز آن مرحله چهارم آغاز شد

شفاآنلاین>سلامت> یکسال واندی از بروز بیماری کرونا می‌گذرد؛ چه انسانهای خوب ومهربانی از دست رفتند و داغ غم خود بر دل‌ها نهادند. چه آرزوها ورویاها زیر خروارها خاک قرار گرفتند.

از هنرمندان فاخر وصاحب نام تا ورزشکاران دارای عناوین داخلی وجهانی، پزشکان و کادرهای مختلف درمانی ومراقبتی تا بازنشستگان و خانه داران و صاحبان تمام مشاغل به طور یکسان در معرض تهدید این هیولای قرن قرار دارند و تنها با رعایت اصول وقواعدی معین میتوان تا حدودی از تهدید و هجوم آن در امان بود.

آنچه درد ورنج این بیماری و دشواری‌های از دست دادن عزیزان را مضاعف می‌نماید، بی‌برنامگی و شلختگی فرهنگی در پیشگیری و کنترل وبرنامه ریزیهای مرتبط با این امور است. علاوه بر این نکات ابتکار رنگ‌بندی شهرها براساس میزان شدت وضعف گسترش بیماری و آمار مرگ ومیر در آن‌ها بود. به جای این رنگ‌بندی‌ها میشد شهرها را بر اساس آلودگی به سه دسته خیلی آلوده، نسبتا آلوده و باخطرمرگ طبقه‌بندی نمود تا هم آموزش و یادگیری آن‌ها آسانتر شود و هم برنامه ریزی‌هایی دقیق‌تر صورت می‌پذیرفت. نکته‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته، بعضی از تصمیمات ودستورات سازمان‌های متولی می‌باشد.

شبها از ساعت ۲۲تا ۳بامداد عبور ومرور خودروها ممنوع می‌باشد و روزها ترافیک سرسام‌آور خیابانها این شبهه را ایجاد می‌کند که ویروس کووید ۱۹بعضی از ساعات به مرخصی می‌رود و باز برمی گردد؟ نگاهی به قطارهای مترو که مسافرین در کمترین فاصله ممکن پیش هم ایستادند بنحوی که حرکت غیرمقدور است وایضا در اتوبوس‌ها و وضعیت مسافرین آن‌ها موجب وحشت می‌گردد.

واقعا کارهای ما درتاریخ بعنوان بی‌نظیر‌ترین رفتارها باقی خواهد ماند. اگر قرار تعطیل کردن فعالیت‌ها می‌باشد اینگونه حرکات چه جایگاهی دارد؟ آقای رئیس جمهور در جلسه هفتم فروردین خلاصی از دست کرونا را اعلام نمود و بعداز آن مرحله چهارم آغاز شد. مردم دیگر اعتماد خود را ازدست داده‌اند به نظر می‌رسد کارشناسان ستاد کرونا باید به فکر رنگ دیگری برای روزهای آینده باشند. رنگی که بعداز قرمز وسیاه اعلام شود.

هرچند که بالاتر از سیاهی رنگ دگر نباشد اما پاسخگوی این شرایط کیست؟ به عنوان یک شهروند عرض می‌کنم بعداز ورود اولین واکسن به بازار مسئولین ودست اندرکاران جوابگوی مرگ افراد می‌باشند و قوه قضائیه بعنوان مدعی‌العموم باید دردفاع از این مردم مظلوم وارد عمل شود.مجید ابهری/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: