کد خبر: ۲۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 11
جای شکرش باقی است که مسئولان در روز سیزده به در با محدودیت‌هایی که در نظر گرفتند شرایط را بدتر نکردند اما‌ای کاش برای سفرهای نوروزی هم تدابیری می‌اندیشیدند.

شفاآنلاین>سلامت> باز هم کرونا وضعیت کشور را به حالت فوق‌العاده‌ای در آورد آنقدر که روز به روز بر آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن افزوده می‌شود. قطعاً الان تازه شروع ماجرا است و در روزهای آینده شرایط بدتری را تجربه خواهیم کرد به این دلیل که مسافرت‌هایی که مردم در نوروز رفتند و مهمانی‌هایی که در این ایام برگزار کردند تا چند هفته دیگر نتیجه خود را نشان خواهد داد. یعنی افزایش ابتلا به بیماری را خواهیم داشت و سپس مرگ و میر ناشی از آن را.

جای شکرش باقی است که مسئولان در روز سیزده به در با محدودیت‌هایی که در نظر گرفتند شرایط را بدتر نکردند اما‌ای کاش برای سفرهای نوروزی هم تدابیری می‌اندیشیدند.

مردم خسته شدند و میزان مراعات کردنشان پایین آمده است اما همانطور که می‌دانید کرونا شوخی بردار نیست و ما در چند روز آینده با افزایش آمار مرگ و میر مبتلایان روبه‌رو خواهیم بود. همانطور که قابل پیش‌بینی بود دولت بعد از این افزایش آمار، تازه تصمیماتی را برای جلوگیری از گسترش کرونا همچون موج‌های قبلی این بیماری گرفته است که تعطیلی برخی از مشاغل یکی از آن‌هاست. از سوی دیگر به دلیل مشکلاتی از جمله واکسینه شدن قطره‌چکانی مردم و با توجه به اینکه مسئله کرونا طولانی شده است و از آنجا که باعدم همکاری مردم روبرو هستیم می‌بینیم که با هر تعطیلی، مردم راهی سفر می‌شوند و این فاجعه را به بار می‌آورند.

امید این است که در طول دو یا سه ماه آینده بتوانیم شرایط را جوری کنترل کنیم تا واکسن داخلی کرونا به دستمان برسد تا به یک میزان قابل توجهی از واکسینه شدن مردم برسیم تا در پاییز امسال در خصوص این بیماری این چنین به مشکل بر نخوریم. اگر بخواهیم خوش بین باشیم؛اگر واکسن داخلی کرونا به مقدار کافی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مردم قرار بگیرد می‌توانیم امیدوار باشیم که سال تحصیلی آینده به صورت حضوری برگزار شود در غیر این صورت با مشکلات بسیاری از جمله مشکلات روحی و روانی رو به رو خواهیم بود. در حال حاضر مهمترین مسئله دولت، آماری است که روز به روز بالا می‌رود و باید دید که در این خصوص چه تدابیری را می‌اندیشد تا بیشتر از این شاهد مرگ مردم در اثر کرونا نباشیم.بابک قرائی مقدم/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: