کد خبر: ۲۷۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 10
در سراسر جهان آنقدر تقاضا برای واکسن زیاد است که حتی بزرگ ترین شرکت های دارویی هم به مشکل خورده اند.

شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت که اگر قرار است واکسن کرونا بزند از نوع ایرانی آن استفاده می کند و امیدوار است واکسیناسیون همگانی در ایران با نوع ایرانی واکسن آغاز شود.

به گزارش شفاآنلاین: مینو محرز  عنوان کرد: من اگر قرار باشد واکسن کرونا بزنم از نوع ایرانی آن استفاده می کنم. اکنون به تدریج و آرام در مسیری هستیم که در نهایت به واکسیناسیون همگانی ختم خواهد شد و امیدواریم این اتفاق و به زودی در این همین فصل رخ بدهد.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی در ادامه گفت: در سراسر جهان آنقدر تقاضا برای واکسن زیاد است که حتی بزرگ ترین شرکت های دارویی هم به مشکل خورده اند.

محرز افزود: اما ما در اینجا امیدوار هستیم که واکسن کرونای ایرانی هر چه سریع تر به بازار بیاید تا روند واکسینه کردن مردم هر چه سریع تر آغاز شود.

وی در رابطه با عوارض شدید برخی از واکسن های خارجی از جمله احتمال ایجاد لخته خون پس از تزریق اذعان داشت: هیچکدام از واکسن های ایرانی تا امروز عوارضی از خود نشان نداده اند و چیزی به نام ایجاد لخته خون نداشته ایم. اکنون منتظر هستیم تا تاثیر آن را بر روی ایجاد ایمنی در مقابل بیماری کرونا در فاز دوم آزمایشات بالینی مشاهده کنیم. امید زیادی به این واکسن داریم و امیدواریم زودتر واکسینه کردن مردم با این واکسن آغاز شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله کرونا در رابطه با آغاز موج چهارم کرونا در ایران گفت: وضعیت در حد افتضاح توصیف می شود و بسیار شدیدتر از موج های قبلی است. واقعا بسیاری از مردم نمی دانند در بیمارستان ها چه خبر است. الان دیگر مراجعه فردی کمتر رخ می دهد و بیماران کرونایی به صورت خانوادگی مراجعه می کنند. تخت ها پر شده و آمار قابل مقایسه با موج های قبلی نیست.

وی در ادامه گفت: مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار زیاد است و به ضرس قاطع می گویم آمار مراجعه کنندگان و بیماران از شهریور ماه و مهر ماه هم بیشتر شده است و تعداد بیماران نسبت به قبل خیلی بیشتر شده است.

محرز بیان داشت: تنها راه کنترل این وضعیت تعطیلی سراسری است. با این وضعیت چاره دیگری پیش روی ما قرار نمی گیرد و تنها با قرنطینه سراسری می توان تا حدودی اوضاع را کنترل کرد.

این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا یادآور شد: به نظر من تعطیلی 5 الی 7 روزه و سراسری می تواند تا حدودی به این اوضاع کمک کند و باعث کاهش میزان مراجعه کنندگان شود.

مینو محرز در پایان گفت: تنها را پیشگیری و کنترل این وضعیت این است که همه چیز رعایت شود. هیچ چیزی باقی نمی ماند جز اینکه به مردم بگوییم سه اصل مهم پیشگیری را رعایت کنند؛ یعنی ماسک زدن، شستن دست ها و رعایت فاصله اجتماعی. اگر این سه اصل مهم رعایت شود از ابتلای بسیاری افراد به کرونا جلوگیری می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: