کد خبر: ۲۷۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 09
در نشست کمیته پیاده‌ سازی نسخه الکترونیک تاکید شد؛
سید فرشاد علامه تأکید کرد : ثبت پرونده الکترونیک بیماران در درمانگاه، هم‌زمان با ثبت نسخه و هم‌چنین لزوم توجه به نسخ خدمات پاراکلینیک از جمله آزمایش‌ها، تصویربرداری‌ها و…، علاوه بر نسخ دارویی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم هماهنگی بین بخشی برای پیاده سازی نسخه الکترونیک، تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین:سید فرشاد علامه، در نشست کمیته پیاده سازی نسخه الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر لزوم هماهنگی بین بخشی میان حوزه درمان، بیمارستان‌ها، داروخانه‌های بیمارستانی و حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه به منظور تحقق هدف پیاده‌سازی نسخه الکترونیک و ضرورت ثبت الکترونیک نسخ توسط پزشکان در درمانگاه‌ها تأکید کرد و افزود: ثبت پرونده الکترونیک بیماران در درمانگاه، هم‌زمان با ثبت نسخه و هم‌چنین لزوم توجه به نسخ خدمات پاراکلینیک از جمله آزمایش‌ها، تصویربرداری‌ها و…، علاوه بر نسخ دارویی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: هم‌چنین لازم است فرآیندهای استاندارد نسخه نویسی و نسخه پیچی تدوین شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: علاوه بر این باید سناریوهای جایگزین برای پوشش مواردی که به دلایل مختلف وقفه‌ای در فرآیندهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک روی می‌دهد، طراحی شود تا از چالش‌های قابل پیش بینی اجتناب شود.

‏در این جلسه چالش‌های فعلی داروخانه‌های بیمارستانی به دلیل حذف دفترچه‌های بیمه از جمله سوءاستفاده از نام بیمار و کد ملی و دوباره‌کاری در ثبت نسخ دارویی در HIS بیمارستان‌ها و پورتال سازمان‌های بیمه از سوی مدیران داروخانه‌های بیمارستانی، ‏ضرورت توجه به قابلیت امضای الکترونیک پزشکان و لزوم پیاده‌سازی کدینگ یکسان دارویی در بستر سپاس و سامانه‌های بیمه به‌عنوان الزامات اصلی پیاده‌سازی نسخه الکترونیک از سوی مدیران این حوزه مطرح شد.

نیازسنجی سخت‌افزاری و نحوه تأمین کمبودهای سخت‌افزاری جهت پیاده‌سازی نسخه الکترونیک و تأمین کمبودهای سخت‌افزاری مراکز پس از تائید حوزه IT دانشگاه، اجرای آزمایشی فرآیند کامل نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در تمام بیمارستان‌های دانشگاهی و انعکاس مشکلاتی که در حین اجرا شناسایی می‌شوند، به معاونت درمان برای ارسال به ستاد درمان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر از مصوبات این جلسه بود.

در ادامه سینا مرعشی مدیر اداره آمار و فناوری و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران، مشخص نبودن بستر اصلی تبادل اطلاعات نسخه نویسی و نسخه پیچی بین وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه و فشار ناشی از الزام سازمان‌های بیمه سلامت و تأمین اجتماعی بر ثبت مستقیم اطلاعات نسخ الکترونیک در درگاه الکترونیک این سازمان‌ها را یکی از چالش‌های اصلی این برنامه عنوان کرد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: