کد خبر: ۲۷۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - 2021April 07
دانشگاه آکسفورد تاکید می کند هیچ نگرانی در زمینه ایمنی در آزمایش اطفال وجود ندارد و افزود که قبل از انجام هرگونه واکسیناسیون بیشتر ، منتظر راهنمایی سازمان نظارت بر داروهای انگلیس است.

شفاآنلاین>سلامت> به دنبال تایید گزارشات مبنی بر ایجاد لخته خون در پی تزریق واکسن آکسفورد، این دانشگاه تزریق و آزمایش این واکسن بر روی کودکان را متوقف کرد.

به گزارش شفاآنلاین: دانشگاه آکسفورد روز سه شنبه اعلام كرد كه آزمايش واكسن کرونا بر روی كودكان و نوجوانان را متوقف كرده است  زيرا منتظر اطلاعات بيشتر در مورد موارد نادر لخته شدن خون در بزرگسالاني است که واکسن را تزریق کرده اند.

پس از آنکه چندین تزریق آن را محدود کردند به طور جدی خطرات آن مورد تحقیق قرار گرفت.

دانشگاه آکسفورد همچنان تاکید می کند هیچ نگرانی در زمینه ایمنی در آزمایش اطفال وجود ندارد و افزود که قبل از انجام هرگونه واکسیناسیون بیشتر ، منتظر راهنمایی سازمان نظارت بر داروهای انگلیس است.

این دانشگاه در ماه فوریه گفت که قصد دارد 300 داوطلب 6 تا 17 ساله را که در انگلستان مستقر هستند ، به عنوان بخشی از این مطالعه ثبت نام کند.

آژانس دارویی اروپا (EMA) در حال بررسی گزارشات یک لخته خون مغزی بسیار نادر است که به عنوان ترومبوز سینوس وریدی مغزی (CVST) شناخته می شود و پس از تزریق واکسن آکسفورد در برخی تزریق کنندگان به وجود آمده است.

یک مقام ارشد EMA گفته است که رابطه واضحی بین واکسن و CVST وجود دارد ، اگرچه هنوز علت مستقیم لخته ها مشخص نیست.

سازمان بهداشت جهانی ، که از نزدیک در حال مطالعه آخرین داده ها در مورد واکسن است  روز سه شنبه اعلام کرد که پیش بینی می کند هیچ دلیلی برای تغییر ارزیابی خود وجود ندارد که مزایای این واکسن بیش از هر خطری است. آنتونی فاوسی ، پزشک برتر بیماری های عفونی ایالات متحده ، هفته گذشته به رویترز گفت که ایالات متحده ممکن است به واکسن آسترازنکا نیازی نداشته باشد ، حتی اگر مجوزهای مربوط را کسب کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: