کد خبر: ۲۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۳ - 2014July 10
شفا آنلاین:بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی مبارزه با ویروس ابولا در غرب قاره آفریقا تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.
به گزارش شفا آنلاین، و بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی مبارزه با ویروس ابولا در غرب قاره آفریقا تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت. این در حالی است که مردم محلی به دلیل اعتقاد به خرافات، بر این باورند که ابولا یک نفرین است و نه یک بیماری.
 
ویروس ابولا اکنون در کشورهای گینه و همسایگانش سیرالئون و لیبریا به شدت در حال توسعه است. اما به گفته مسئولان، این ویروس می‌تواند گسترش بین المللی پیدا کند. مسئولان سازمان "پزشکان بدون مرز" می‌گویند که در مبارزه با این ویروس دیگر توانایی و امکانات لازم را ندارند. نیروی متخصص و دارو به میزان کافی در مناطق بحرانی موجود نیست.

بر اساس تخمین مسئولان "سازمان بهداشت جهانی"، مبارزه با اپیدمی ابولا ماه‌ها ادامه خواهد یافت. یکی از مسئولین این سازمان پس از نشست دو روزه در آکرا، پایتخت کشور غنا گفت، مشخص نیست که این اپیدمی تا چه حد گسترش خواهد یافت.

در این نشست وزرای ۱۱ کشور آفریقایی به همراه "پزشکان بدون مرز" و مسئولین سازمان بهداشت جهانی شرکت داشتند.

نتیجه این نشست آن بود که نمایندگان کشورهای آفریقایی اراده خود را برای مبارزه با این بیماری ابراز کردند. آنها قصد دارند که همکاری خود را به صورت برون‌مرزی گسترش دهند. افزون بر این، آنها اعلام کردند که بیشتر تلاش خواهند کرد که با مسئولان محلی روستاها ارتباط برقرار کنند، زیرا مردم محلی اعتماد بیشتری به آنها تا موسسات بین‌المللی دارند.
 
بسیاری از مردمی که در مناطق بحرانی زندگی می‌کنند درباره این ویروس اطلاعات زیادی ندارند. آنها بیشتر گمان می‌برند که این یک نفرین بوده تا یک بیماری فراگیر. به همین خاطر هم به مددکارهای بین‌المللی اطمینان نداشته و اکثرا از مقررات و دستورات آنها پیروی نمی‌کنند. بسیاری در این مناطق به مسئولین سازمان‌های امدادگر اجازه ورود نمی‌دهند. افزون بر این، مردم محلی زمانی که بستگانشان دچار ویروس ابولا می‌شوند، حتی آنها را پنهان می‌کنند تا اینکه دست پزشکان به آنان نرسد.

یکی از دلایل شیوع این بیماری در کشورهای آفریقایی آداب و رسوم فرهنگی مردم آنجاست که خلاف مقررات بهداشتی است. برای مثال برای خاک‌سپاری قربانیان این ویروس، بستگانشان آنان را می‌شویند و بغل می‌کنند. همین امر باعث گسترش این ویروس خطرناک می‌شود.

ویروس ابولا که در سال ۱۹۷۶ میلادی شناخته شد، پس از وارد شدن به بدن نوعی بیماری تب‌دار ایجاد می‌کند و سبب خونریزی‌ می‌شود. نام ابولا برگرفته از نام رودی است که در نزدیکی آن، این ویروس برای اولین بار کشف شد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: