کد خبر: ۲۷۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 14
موفقیت و مدیریت کارآمد قدرت های آسیایی در مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ و ثبت آمار پایین شمار مبتلایان به این بیماری طی یکسال گذشته در این کشورها در مقایسه با ایالات متحده و اروپا، بارها در کانون توجه محافل و رسانه ها بوده است.
 شفاآنلاین>سلامت>روزنامه فرانسوی «اوئست فرانس» با اشاره به موفقیت قدرت های بزرگ آسیایی در مقایسه با اروپا و آمریکا و ثبت موارد کمتری از مبتلایان به کرونا طی یک سال گذشته، نوشت: موفقیت چشم گیر در مبارزه با کووید-۱۹ باعث شده این کشورها روند کندتری را نیز در  واکسیناسیون دنبال  کنند.

به گزارش شفاآنلاین:موفقیت و مدیریت کارآمد قدرت های آسیایی در مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ و ثبت آمار پایین شمار مبتلایان به این بیماری طی یکسال گذشته در این کشورها در مقایسه با ایالات متحده و اروپا،  بارها در کانون توجه محافل و رسانه ها بوده است؛ درواقع می توان گفت اگرچه فرانسه در هفته های اخیر، به طور متوسط روزانه بیش از ۲۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده اما در ژاپن کمتر از هزار مورد، در کره جنوبی حدود ۴۰۰ مورد و در چین تنها ۲۰ مورد ابتلا به این همه گیری گزارش شده است.

این گزارش می افزاید: از جمله دلایل سازگاری بیشتر کشورهای آسیایی با شرایط دشوار همه گیری کووید-۱۹ و در نتیجه کاهش پیامدهای مخرب ناشی از آن در این کشورها می توان به اعمال اقدامات سختگیرانه بهداشتی و همچنین جمعیتی که به سرعت آموختند چگونه با ویروس کرونا زندگی کنند، اشاره کرد. از سوی دیگر کارزار واکسیناسیون کرونا در این کشورهای آسیایی با روند آهسته تری دنبال شده و به رغم مدیریت کارآمد این کشورها در مبارزه با این همه گیری، همزمان با افزایش اقدامات واکسیناسیون کرونا در ایالات متحده و کشورهای اروپایی، فشارهای سیاسی بر رهبران این کشورها نیز افزایش یافته است.

آنتوان بونداز، استاد علوم مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس و محقق بنیاد تحقیقات استراتژیک (FRS)در گفت و گو با ژورنال دودیمانش گفت: انگلیس و اسرائیل تاکنون سه بار قرنطینه کرونایی را تجربه کرده، در حالیکه کره جنوبی و تایوان هیچ گاه قرنطینه نشده اند.

وی افزود: مهار همه گیری کووید-۱۹ به غول های آسیایی امکان داد تا در مورد قیمت واکسن های خریداری شده مذاکره بیشتری کرده و زمان بیشتری برای اطمینان یافتن از ایمنی آن ها اختصاص دهند. به عنوان نمونه کره جنوبی با اعلام اینکه ۷۰ درصد از جمعیت خود را طی هفت ماه آتی علیه ویروس کرونا واکسینه خواهد کرد، دو ماه پس از فرانسه و سه ماه پس از ایالات متحده کارزار واکسیناسیون خود را کلید زد.

اوئست فرانس در ادامه نوشت: پکن نیز تاکنون چهار واکسن کرونای تولیدی کشور خود را تایید کرده و تزریق دوزهای اولیه را از ماه ژوئیه (تیر/مرداد) برای نظامیان آغاز کرده است.

این روزنامه فرانسوی افزود: چین همچنین به ۵۳ کشور واکسن کرونا رایگان اعطا می کند و آن را به بیش از ۲۰ کشور دیگر که پیش تر سفارش خرید داده اند، صادر می کند.

به نوشته اوئست فرانس؛ توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک هفته گذشته اعلام کرد این واکسن های چینی است که باید از سوی کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای ورزشکاران المپیک توکیو خریداری شود.

این روزنامه فرانسوی تصریح کرد: در توکیو که وضعیت اضطراری هنوز در جریان است، تعداد روزانه موارد ابتلا به همه گیری کووید-۱۹ از دو هزار ۵۲۰ مورد در ۷ ژانویه ( ۱۸ دی) به ۲۳۷ مورد در ۷ مارس (۱۷ اسفند) کاهش یافته است.  واکسناسیون کارکنان بهداشتی ژاپن از اواسط ماه فوریه (بهمن/اسفند) آغاز شده است. همچنین واکسیناسیون سالمندان در ژاپن از ماه آوریل (فروردین/ اردیهشت) آغاز می شود.

اوئست فرانس  در پایان نوشت: بدیهی است که با کنترل بیشتر همه گیری کووید-۱۹، اقتصاد نیز کمتر تحت تاثیر عواقب مخرب آن قرار خواهد گرفت؛ چین سال گذشته (۲۰۲۰)  رشد مثبت ۲.۳ درصد داشته و انتظار می رود تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) ۶ درصد رشد کند. تایوان نیز عملکرد بهتری در سال گذشته میلادی ۲۰۲۰ داشته و رشد مثبت ۲.۵ درصدی تجربه  کرده است.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: