همانطور که اشاره شد اتحادیه اعلام کرده بود کاربران تاکسیهای اینترنتی نباید به سرویس مسافر بار تحویل دهند. این پاسخ شرکت در ماجرای مطرح شده نیز بود.
شفاآنلاین>سلامت>در حالی که حدود یک ماه از خبر دزدی یک محموله از سوی تاکسی اینترنتی میگذرد، فرد دیگری شکایت خود را در این زمینه با ایسنا مطرح کرده علاوه بر از دست دادن محموله خود خسارت جانی هم دیده است.
به گزارش شفاآنلاین: حدود یک ماه پیش گزارشهایی مبنی بر دزدیده شدن بار مسافران تاکسی اینترنتی منتشر شد که در نهایت رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی به کاربران سرویس تاکسیهای اینترنتی هشدار داد که به سرویس حمل مسافر، بار تحویل ندهند. او همچنین گفته بود که در موارد بروز تخلف شاکیان میتوانند با مراجعه به سایت اتحادیه کسب و کارهای مجازی به آدرس ecunion.ir که متولی تاکسی های اینترنتی است، شکایت خود را اعلام کنند و به مشتریان اطمینان داده بود که لیست همه رانندگان تاکسیهای اینترنتی برای اماکن ارسال و هویت فردی افراد تایید یا رد میشود.
اما به تازگی یک مورد دیگر از شاکیان تاکسیهای اینترنتی شکایت خود را با در میان گذاشته و از عدم رسیدگی به شکایت خود از سوی این تاکسی اینترنتی خبر داده است.
این فرد یک محموله به ارزش حدود پنج میلیون تومان را با یک تاکسی اینترنتی به مقصد فرستاده، اما راننده نه تنها بار را تحویل نداده بلکه به گیرنده محموله نیز آسیب رسانده است. این فرد ابتدا با دریافت وجه، محموله را چندین ساعت نگه داشته و بعد که از سوی شرکت با او تماس گرفتند به مقصد رفته و از گیرنده بار خواسته که ابتدا دوباره کرایه پرداخت کند تا بار را تحویل دهد. صاحب بار از او خواسته ابتدا بار را بدهد و بعد که فرزند این خانم (صاحب بار) هم وارد جریان شده راننده با ماشین از روی پای صاحب محموله رد شده و فرار کرده است.
بعد از تماسهای پی در پی با شرکت مربوطه، مسئولان حقوقی شرکت از شاکیان خواستند که به مراجع قضایی مراجعه کنند، چراکه آنها نمیتوانند اطلاعات راننده را در اختیار کسی قرار دهند. حدود یک ماه از این ماجرا گذشته اما افراد درگیر در این ماجرا نه توانستهاند خسارتی دریافت کنند و نه شکایتشان به جایی رسیده و بدتر از آن حالا پای زن آمبولی کرده و دوباره راهی بیمارستان شده است.
این فرد میگوید پروسه شکایت قضایی بسیار طولانی است و زن آسیب دیده هم شهروندی است که قرار بوده روی مانتوهایی که در بسته بوده کار کند و حالا با مشکلات جدی روبه رو است. این فرد معتقد است سهل انگاری یک شرکت چرخهای ایجاد کرده که در حال حاضر چندین خانواده درگیر آن هستند.
مشکل اصلی کجاست؟
همانطور که اشاره شد اتحادیه اعلام کرده بود کاربران تاکسیهای اینترنتی نباید به سرویس مسافر بار تحویل دهند. این پاسخ شرکت در ماجرای مطرح شده نیز بود. اما اولا اتحادیه و شرکت باید رانندگان خود را در قبال این مسئله مسئول بدانند، چراکه همه کاربران اساسنامه شرکتها را مطالعه نمیکنند.
دوما موضوعی که مهمتر به نظر میرسد این است که برخی رانندگان تاکسیهای اینترنتی میگویند در حال حاضر فقط با ارائه سوء پیشینه استخدام میشوند. این در حالی است که قبلا ملزم به ارائه تست عدم اعتیاد و سفته نیز بودند.
در مجموع به نظر میرسد تاکسیهای اینترنتی باید ضمانت اجرایی جدیتری برای مقابله با تخلفات رانندگان خود داشته باشند.