کد خبر: ۲۷۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 11
اواخر ژانویه گروه NERVTAG که به دولت انگلیس درباره راه‌های موثر مقابله با بیماری‌های تنفسی مشورت می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که نوع جهش یافته ویروس که اولین بار در انگلیس مشاهده شد، ۶۴ درصد مرگبارتر است.
به گزارش شفاآنلاین:نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که نوع جهش یافته ویروس که اولین بار در انگلیس مشاهده شد، ۶۴ درصد مرگبارتر است.
نتایج این مطالعه جدید که روز چهارشنبه در انگلیس منتشر شد، نشان می‌دهد که سویه انگلیسی کرونا نه تنها مسری‌تر از ویروس اصلی است بلکه ۶۴ درصد مرگبارتر از آن هم هست. نتایج این مطالعه در واقع موید اولین ارزیابی‌هایی است که اواخر ژانویه صورت گرفت.
محققان انگلیسی که نتایج بررسی‌های خود را در نشریه پزشکی BMJ منتشر کرده اند، می‌گویند هر هزار مورد ابتلا به کرونا انگلیسی منجر به مرگ ۴.۱ نفر می‌شود در حالی که کرونا اصلی از هر هزار مورد ۲.۵ قربانی می‌گیرد.
اواخر ژانویه گروه NERVTAG که به دولت انگلیس درباره راه‌های موثر مقابله با بیماری‌های تنفسی مشورت می‌دهد، اعلام کرده بود که آلودگی به کرونا انگلیسی نسبت به کرونا اصلی، خطر مرگ و میر بیشتری را به دنبال داشته باشد.
این گروه همان زمان با استناد به نتایج برخی مطالعات از جمله مطالعه‌ای که توسط British Medical Journal صورت گرفته بود، اعلام کرد احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا انگلیسی ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر است.
شیوع کرونا انگلیسی خطر شکل گیری موج جدید کووید ۱۹ را در برخی از کشور‌ها از جمله کانادا تشدید کرده است.
برچسب ها: کرونا ، انگلیسی ، مرگبار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: