کد خبر: ۲۷۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 09
ورزش باید متناسب با دیسیپلین شما باشد که ممکن است با چیزی که فکر می کنید کمی متفاوت باشد

شفاآنلاین>سلامت> ورزش کردن برای روحیه و سلامت شما بسیار مهم است و شما در قدم اول باید مناسب‌ترین ورزش برای روحیه خود را پیدا کنید.

به گزارش شفاآنلاین: بهترین ورزش را با توجه به تیپ شخصیتی خود انجام دهید؛ اول از همه باید به این فکر کنید که چه ورزشی را دوست دارید و سپس ببینید که آیا آن ورزش متناسب شما هست یا خیر. در نتیجه باید یک بررسی دقیق انجام دهید.

مثلاً همه افراد برای ورزش بوکس یا دو مناسب نیستند. ورزش باید متناسب با دیسیپلین شما باشد که ممکن است با چیزی که فکر می کنید کمی متفاوت باشد. پس بسته به تیپ شخصیتی که دارید، به دنبال بهترین فعالیت فیزیکی بروید.

بهترین ورزش‌ها برای افرادی که برون‌گرا هستند

معمولاً این افراد دوست دارند با اشخاص زیادی رفت و آمد کنند، دوستان زیادی داشته باشند و مدام در کنار آنها خوش بگذرانند. آنها عاشق سفر کردن هستند، به همین دلیل بهتر است که فعالیت‌های ورزشی فان و همراه با کمی سرگرمی انجام دهند. مثلاً می‌توانند از ورزش‌هایی مثل زومبا یا انواع مختلف حرکات موزون، ایروبیک و ژیمناستیک استفاده کنند.

بهترین ورزش‌ها برای افرادی که عصبانی هستند

افرادی که بسیاری از مسائل آنها را خشمگین و عصبانی می‌سازد، می‌توانند ورزش کیک بوکسینگ را انتخاب کرده و خشم خود را روی کیسه بوکس خالی کنند. پس اگر جزو این دسته از افرادید، بهتر این است که کیک بوکسینگ را زیر نظر یک مربی انجام دهید یا دی‌وی‌دی‌های آموزشی آن را خریداری و تمرین کنید.

بهترین ورزش‌ها برای افرادی که درون‌گرا هستند

این تیپ شخصیتی معمولا ساکت است و برعکس مورد قبلی عمل می کند. معمولاً تنهایی را ترجیح می دهد و دوست دارد در موقعیتی قرار بگیرد که هیچ کس به او توجه خاصی نداشته باشد. معمولاً به چنین افرادی توصیه می شود که از ویدیوهای ورزشی استفاده کنند و در منزل به تنهایی ورزش کنند یا حتی می توانند در پارک طناب بزنند و یا با یک موسیقی مناسب پیاده روی کنند.

بهترین ورزش‌ها برای افرادی که عجولند

برای افراد عجول زمان مهم است. این افراد دوست ندارند آهسته ورزش کنند بلکه دوست دارند در کمترین زمان ورزش کنند و حسابی کالری بسوزانند، افراد عجول می توانند ورزش های سریع و با شدت بالا را امتحان کنند. ورزش هوازی مانند دوچرخه سواری و دویدن که سرعت و شدت بالایی دارند برای این افراد مناسب است و باعث می شود آنها ورزش را در کمترین زمان انجام داده و انرژی عجول بودنشان را هم خالی کنند.

بهترین ورزش‌ها برای افرادی که احساس خستگی می‌کنند

برخی افراد دارای انرژی کمتری نسبت به دیگرانند و همیشه احساس خستگی می کنند. اگر جزو این افراد هستید، پیشنهاد می کنیم با انجام تای چی تمرکز و بدن خود را تقویت کنید تا در ادامه روز دیگر خسته نباشید. تای چی به تجدید قوای بدن، بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس کمک میکند.

بهترین ورزش‌ها برای افرادی که شخصیت آرام دارند

این تیپ شخصیتی معمولاً به دنبال انجام فعالیت های آرامش بخش مثل یوگا ، پیلاتس، شنا یا تای چی است. این ورزش ها شاید گزینه مناسبی برای کاهش وزن یا افزایش توده عضلانی نباشند، اما با تیپ این شخصیت افراد متناسب تر است و قدرت و انعطاف پذیری آن ها را افزایش می دهد. این ورزش ها همچنین برای افرادی که تمرکز خوبی دارند ، مناسب است. افرادی هم که می خواهند استرس خود را بکاهند، می توانند از انواع ورزش ها استفاده کنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: