کد خبر: ۲۷۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 05
در استان خوزستان پروتکل‌های سخت‌تری برای برگزاری آزمون دکتری در نظر گرفتیم و امسال توصیه شد تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون در این استان افزایش یابد.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر علوم از افزایش حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: امسال پروتکل‌های سخت گیرانه‌تری در خوزستان اعمال کردیم.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر منصور غلامی صبح امروز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ حوزه دانشگاه شهید بهشتی به اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی این آزمون اشاره کرد و گفت: امروز آزمون متمرکز دکتری سال ۱۴۰۰ در کشور برگزار می‌شود و بیش از ۱۹۵ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند و در ۱۰۰ حوزه آزمون خود را می‌دهند.

وی در ادامه به افزایش حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری ۶۰ حوزه بود اما به دلیل افزایش فاصله صندلی‌ها و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تعداد حوزه‌ها امسال افزایش پیدا کرده است.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: در استان خوزستان پروتکل‌های سخت‌تری برای برگزاری آزمون دکتری در نظر گرفتیم و امسال توصیه شد تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون در این استان افزایش یابد.

دکتر غلامی همچنین تاکید کرد: حدود ۴۵ درصد داوطلبان دکتری زنان و ۵۵ درصد نیز آقایان تشکیل می‌دهند البته تعداد آقایان در دو تا از رشته‌های دکتری یعنی گروه فنی و مهندسی و دامپزشکی بیشتر از خانم‌ها هستند و در سایر گروه‌ها تعداد زنان داوطلب بیشتر است. 

وزیر علوم همچنین در خصوص حذف برخی گرایش‌های آزمون دکتری نیز تاکید کرد: گرایش‌هایی که در کنار رشته‌های مختلف تجمیع یا حذف شده است به دلیل برنامه‌ریزی آموزشی و یک سری بحث‌های کارشناسی بوده که اتفاق افتاده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: