کد خبر: ۲۷۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 05
ما فارغ التحصیلان ۱۶ رشته تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ و ۲ رشته کارشناسی ارشد را برای سراسر کشور تربیت می‌کنیم و ۲۵ استاد، ۴۶ دانشیار و ۶۹ استادیار داریم.
شفاآنلاین>سلامت>نوحی گفت: بیمارستان شهید رجایی قطب قلب و عروق ایران است و نیمی فارغ التحصیلان قلب و عروق کشور در این مرکز تربیت می شوند.
به گزارش شفاآنلاین:نوحی رئیس بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی در آیین ره پویش سلامت، اظهار کرد: ما در کنار کار درمان برای گذشته و آینده کشور برنامه ریزی می‌کنیم؛ چرا که مرکز قلب شهید رجایی قطب قلب و عروق ایران است.

او ادامه داد: ما فارغ التحصیلان ۱۶ رشته تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ و ۲ رشته کارشناسی ارشد را برای سراسر کشور تربیت می‌کنیم و ۲۵ استاد، ۴۶ دانشیار و ۶۹ استادیار داریم. نسبت دانشجو (رزیدنت و فلوشیپ) در بیمارستان رجایی ۱.۸ بوده که این عدد در میانگین کشوری ۱۰ است.

نوحی بیان کرد: نیمی از فارغ التحصیلان قلب و عروق کشور در بیمارستان شهید رجایی تربیت شده اند و ما پژوهشکده قلب و عروق با ۶ مرکز تحقیقاتی داریم که ۵۶ طرح تحقیقاتی را در سال گذشته در دست اجرا داشتند.

رئیس بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی اظهار کرد: ما بیوبانک قلب و عروق داریم و اکنون در سال ۹۹، ۶۵۰ تخت مصوب داریم که ۶۰۸ تخت آن فعال بوده و نیمی از تخت‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه است.

نوحی با اشاره به کاهش آمار مراجعان اورژانس بیمارستان شهید رجایی به دلیل کرونا در سال ۹۹، گفت: ما تمام اورژانس بیمارستان را تخریب و نوسازی کردیم تا بیمارستان برای شرایط ویژه آماده باشد و اکنون اورژانس بیمارستان در وضعیت ایده آل قرار دارد.

پیوند‌ قلب در سال جاری کاهش پیدا کرده است

رئیس بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی بیان کرد: ۱۳ اتاق عمل داریم و حجیم‌ترین و بزرگترین اتاق عمل دنیا در بیمارستان شهید رجایی قرار دارد. تعداد پیوند‌های قلب امسال کاهش پیدا کرد و به ۲۶ رسید و تاکنون ۷ قلب مصنوعی کار گذشته است که سه مورد آن در هفته قبل بوده است. تا قبل از سال گذشته همه بیماران نیازمند قلب مصنوعی به خارج از کشور اعزام می‌شدند و تقاضا و خواهش ما این است که ارز دولتی به قلب مصنوعی تخصیص پیدا کند وگرنه در این صورت هزینه به بیش از یک میلیارد می‌رسد.

نوحی با اشاره به افتتاح ۱۱ پروژه در مرکز قلب شهید رجایی بیان کرد: توسعه و نوسازی بخش اورژانس، بخش ویژه بزرگسالان، پت اسکن، نوسازی بخش مراقبت ویژه قلبی اورژانس، سی تی اسکن ۳۲، داروخانه و سالن انتظار همراهان بیمار، بخش دندانپزشکی و دندانسازی، پایون دستیاران خانم، بخش مراقبت ویژه قلبی و پنجمین بخش ویژه قلب کودکان پروژه‌هایی است که امروز با اعتبار ۵۲ میلیون تومان افتتاح می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: