کد خبر: ۲۷۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 03
بار مراجعه به مراکز درمانی و آمار بستری در بیمارستانهای خوزستان همچنان بالا بوده و اگر به همین شکل پیش برویم، پرستاران حاضر در بیمارستان‌ها نمی‌توانند پاسخگوی بیماران باشند.

شفاآنلاین>سلامت> معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود پرستار در خوزستان گفت: تداوم وضعیت قرمز کرونایی در چندین شهرستان استان باعث شد فراخوانی به وزارت بهداشت دهیم تا در بحث کمبود پرستار از استان‌های دیگر به ما کمک کنند.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر فرهاد سلطانی روز چهارشنبه بیان کرد: امیدواریم کمبود پرستار در خوزستان از طریق به خدمت گرفتن نیرو از استان‌هایی که وضعیت بهتری از لحاظ کرونا دارند، برطرف شود.

وی افزود: بار مراجعه به مراکز درمانی و آمار بستری در بیمارستانهای خوزستان همچنان بالا بوده و اگر به همین شکل پیش برویم، پرستاران حاضر در بیمارستان‌ها نمی‌توانند پاسخگوی بیماران باشند.

استفاده از پرستاران بخش‌های غیرکرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یکی از برنامه‌های فوری برای برطرف کردن پرستار در خوزستان را ، آزادسازی پرستاران حاضر در بخش‌های غیرکرونایی دیگر بیمارستان‌ها بیان کرد و گفت: از این پرستاران در خدمت دهی به بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: برخی از پرستاران در بخش‌های دیگر بیمارستان‌ها مشغول فعالیت هستند که با برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است بیمارانی که از وضعیت جسمانی بهتری برخوردار هستند مرخص شده، تا پرستاران حاضر در آن بخش‌ها آزاد شده و از آنها در خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا استفاده کنیم.

تامین اجتماعی در رفع کمبود پرستار به ما کمک کند

سلطانی گفت: از سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان نیروی انتظامی و نظام پرستاری که در زمینه درمان فعالیت می‌کنند درخواست کردیم در تامین نیرو و پرستار به ما کمک کنند تا بتوانیم بخشی از مشکل کمبود پرستار در خوزستان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه تخت‌ عادی بیمارستانی در خوزستان مشکلی نداریم ولی در خصوص تخت آی.سی.یو همچنان با مشکل روبه‌رو هستیم و به محض اینکه بیماری از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص می‌شود بیمار دیگری جایگزین می‌شود که این موضوع نشان از روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه هم اکنون بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، گلستان، سینا، شهید منفرد نیاکی، علامه کرمی، فاطمه الزهرا(س) و ابوذر اهواز در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند گفت: همچنین تمام بخش‌های بیمارستان های امیرالمومنین(ع) و رازی اهواز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

رایزنی با شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای تامین اکسیژن

 وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که به تمام بیماران خدمات دهی کنیم افزود: شدت انتشار پیک سوم کرونا در خوزستان به قدری بالا است که ظرفیت بیمارستان‌های خوزستان در مدت کوتاهی پر شد. انتظار داریم مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با کادر بهداشت و درمان همکاری کنند.

سلطانی افزود: یکی از مشکلات ما کمبود دستگاه اکسیژن ساز است که در روزهای اخیر ۲ دستگاه در اختیار بیمارستان‌های خوزستان قرار گرفت اما با این وجود سعی می‌کنیم در مصرف اکسیژن رعایت کنیم تا به مشکل برنخوریم. در حال رایزنی با شرکت فولاد مبارکه اصفهان هستیم تا اکسیژن مورد نیاز خود را تامین کنیم.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: