کد خبر: ۲۷۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 26
سیستم ایمنی بدن انسان به شدت به خواب کافی نیاز دارد برخی افراد دارو مصرف می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: بی‌خوابی در مردان و زنان تفاوت خاصی ندارد و مهمترین فاکتور در این بین ژنتیک است، بی‌خوابی، پرخوابی، خواب‌های شدید روزانه، کابوس‌های شبانه و راه رفتن و وحشت در خواب از اختلالات خواب است.
به گزارش شفاآنلاین:مهدی وحیددستجردی متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با اشاره «به ویژگی خواب مناسب،»، اظهار داشت: مقدار نیاز به خواب در افراد متفاوت است، با توجه به ژنتیک هر فرد این مقدار از ۶ تا ۱۱ ساعت متغیر است، اما به طور کلی کمتر از ۵ ساعت، بی‌خوابی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌خوابی در مردان و زنان تفاوت خاصی ندارد و مهمترین فاکتور در این بین ژنتیک است، ادامه داد: بی‌خوابی، پرخوابی، خواب‌های شدید روزانه در کسانی که به یکباره به خواب می‌روند، بی‌قراری پا، کابوس‌های شبانه و دندان قروچه، راه رفتن و وحشت در خواب که بیشتر مرتبط با کودکان است را از اختلالات خواب برشمرد.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با اشاره به افرادی که خواب‌های سطحی دارند و نمی‌توانند خوابی عمیق داشته باشند، افزود: سیستم ایمنی بدن انسان به شدت به خواب کافی نیاز دارد برخی افراد دارو مصرف می‌کنند یا شغل‌های شیفتی دارند که این امر می‌تواند این افراد را دچار اختلال خواب کند.

وحید دستجردی تصریح کرد: آنچه مهم است رعایت بهداشت خواب است این افراد باید ساعت خواب خود را تنظیم کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کودکان باید اتاق خواب مناسب داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای پررنگ از بعداز ظهر به بعد خودداری کرد؛ ضمن اینکه باید در ساعات پایانی شب از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنند.
برچسب ها: تفاوت ، بی خوابی ، مردان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: