کد خبر: ۲۷۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 24
«فرانک داودی»، پرستار بیمارستان شهید مدنی کرج درحالی فرزندش را به‌دنیا آورد که کرونا فرصت نداد او را ببیند

شفاآنلاین>سلامت> فوت مدافعان سلامت به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا همیشه غم‌بار است، اما وقتی این غم تبدیل به یک تراژدی می‌شود که بدانیم آن پرستار باردار بوده است.

به گزارش شفاآنلاین: «فرانک داودی»، پرستار بیمارستان شهید مدنی کرج درحالی فرزندش را به‌دنیا آورد که کرونا فرصت نداد او را ببیند.  این پرستار که در بخش جراحی مردان بیمارستان خدمت می‌کرد مدتی بعد از مبتلا شدن به‌ ویروس کرونا به یک مرکز درمانی در تهران منتقل شد.

آن‌طور که روابط عمومی بیمارستان شهید مدنی به رسانه‌ها گفته است «با تشخیص تیم پزشکی این پرستار مورد عمل جراحی سزارین قرار می‌گیرد تا کودک ۷ماهه از مرگ حتمی نجات یابد، اما به‌دلیل وخامت شرایطِ این پرستار تلاش‌ها برای زنده ماندن مادر بی‌نتیجه می‌ماند.»

مرگ این پرستار باردار درحالی اتفاق افتاد که اواخر بهمن‌ماه «مهشید گودرز» یکی دیگر از اعضای کادر درمان وقتی به‌دلیل ابتلا به کرونا چشم از جهان فرو بست که او هم فرزند هفت ماهه خود را باردار بود، گرچه با تلاش پزشکان این فرزند مدافع سلامت به‌دنیا آمد، اما درست در همان لحظه مادرش را از دست داد.

ویدئویی از مادرِ مهشید گودرز در فضای مجازی منتشر شده که او می‌گوید: «داغم این است که مهشید فرزندش را ندید.» در واکنش به این دو اتفاق غم‌بار، شیما یکی از کاربران توئیتر نوشته که «این بچه‌ها اگر زنده بمونن تعریف دیگه‌ای از کرونا، واكسن کرونا، علم پزشکی و مسئولان خواهند داشت.»

به‌نظر می‌رسد انتقاد او به روند کند تزریق واکسن کرونا است که همچنان تعداد زیادی از کادر درمان موفق به دریافت آن نشده‌اند. همچنین یکی از همکاران پرستار فوت شده، در واکنشی دیگر در توئیتر نوشت: «سرگذشت غم هجران تو با شمع گفتم/آنقدر سوخت که از گفته پشیمانم کرد.

هنوز پرکشیدنت‌رو باور ندارم کاش دخترکوچولوتو بغل می‌کردی.» پیش از این هم، آبان‌ماه سال جاری بود که «مریم رحیمی» پرستار 27ساله بیمارستان شهید رجایی شیراز در شرایطی که فرزندش را 7ماهه باردار بود فوت کرد، اما پزشکان نتوانستند نوزاد او را زنده به‌دنیا بیاورند.

همین مسئله سبب شده که حالا گروهی از جمله محمدحسین در توئیتر، در واکنش‌ خود انگشت اتهام را به سوی وزارت بهداشت ببرد و بگوید: «شهادت یک پرستار باردار دیگر نشان‌دهنده این است که عملا وزارت، نظارتی بر فعالیت زیرمجموعه خود مبنی بر عدم به‌کارگیری این عزیزان در زمان وضع حمل در بیمارستان‌ها ندارد. وزارت بهداشت باید سیاست خود را در قبال کادر درمان حائز شرایط ویژه تغییر دهد.» در این بین گروهی معتقدند این قبیل اتفاقات بیشتر برای پرستاران شرکتی می‌افتد، مانند پرستار مریم رحیمی در شیراز که جزو پرستاران شرکتی بودند، در این باره قبل‌تر محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار گفته بود که «همه پرستارهای شرکتی از خدمات مناسبی برخوردار نیستند، متاسفانه ماجرای فوت خانم رحیمی به این برمی‌گردد که ایشان پرستار شرکتی بودند و نتوانستند از مرخصی بارداری به‌خوبی استفاده کنند. و این مشکل بسیاری از پرستارهای شرکتی است؛ چراکه تمام پرستارهای شرکتی از آن‌جایی که قراردادهای شش ماه یا یک ساله دارند، وقتی باردار می‌شوند درصورت تقاضا برای مرخصی معمولا با این‌ها فسخ قرارداد می‌کنند، چراکه بارداری حدود 9ماه طول می‌کشد. بنابراین بسیاری از پرستارهای شرکتی که باردار هستند سعی می‌کنند تا آخرین روزی که می‌توانند سرکار بروند.»روزنامه همدلی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: