کد خبر: ۲۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 22
هر مؤسسه یا شرکت خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور فقط برای کشور یا کشور‌هایی که نامشان در مقابل نام مؤسسه درج شده اجازه اقدام دارد.

شفاآنلاین>اجتماعی>کارگروه نظارت بر عملکرد مؤسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین بروز رسانی لیست مؤسسات مجاز و غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.

به گزارش شفاآنلاین:در این بروز رسانی، اسامی ۱۵۳ مؤسسه اعزام دانشجو مجاز و ۱۳۵ مؤسسه غیرمجاز اعلام شدند، دانشجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور ضروری است جهت حصول اطمینان هرچه بیشتر، فهرست دانشگاه‌های معتبر در لیست اداره کل دانش آموختگان را مطالعه کنند.

هر مؤسسه یا شرکت خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور فقط برای کشور یا کشور‌هایی که نامشان در مقابل نام مؤسسه درج شده اجازه اقدام دارد.

مجوز صادره فقط برای فعالیت در شهری است که در فهرست ستون محل دفتر قید شده است؛ بنابراین  مؤسسات اجازه فعالیت در شهر‌های دیگر کشور حتی شعبه و یا نمایندگی را ندارند.

هریک از مؤسسات خدمات اعزام دانشجو به خارج از کشور صرفاً مجاز به تبلیغ در ستون «آدرس الکترونیکی و سایت اعلام شده» به سازمان امور دانشجویان است و تبلیغ در سایر سایت‌های الکترونیکی و همکاری با سایر مؤسسات اعزام دانشجو و تبلیغ سایر حوزه‌های فعالیت کاملاً غیر مجاز و از درجه اعتبار ساقط است.

برگزاری دوره‌ها و آزمون زبان جهت ورود به دانشگاه‌های خارجی و برگزاری آزمون دانشگاه خارجی در ایران با هدف ورود به آن دانشگاه‌ها بدون اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح ممنوع است.

موسساتی که آدرس دفتر آنان تغییر کرده و با نشانی مندرج فهرست اعلام شده مطابقت ندارد، لازم است در اسرع وقت نشانی جدید را به صورت مکتوب به سازمان امور دانشجویان اطلاع دهند.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق مؤسسات اعزام دانشجو اقدام می‌کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند سپس به لیست مؤسسات خدماتی اعزام مجاز و غیر مجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: