کد خبر: ۲۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۳ - 2014July 08
شفاآنلاين- رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته بین سازمان وظیفه عمومی و پلیس مهاجرت افزود: از این پس، دیگر لازم نیست مشمولان دارای گذرنامه برای ثبت اجازه خروج خود به پلیس مهاجرت و گذرنامه مراجعه کنند.
به گزارش شفاآنلاين، سرهنگ «ابراهیم رضایی» به هماهنگی های اخیر سازمان وظیفه عمومی ناجا و پلیس مهاجرت و گذرنامه اشاره کرد و افزود: از این پس، دیگر لازم نیست مشمولانی که دارای گذرنامه هستند و اجازه خروج خود را از نظام وظیفه دریافت می کنند، برای درج و ثبت آن در سیستم به پلیس گذرنامه و مهاجرت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پیش از این، مشمولان دارای گذرنامه برای خروج از کشور باید به سازمان وظیفه عمومی مراجعه، اجازه خروج دریافت می کردند و پس از صدور با مراجعه به مدیریت گذرنامه استان ها، مجوز خود را در سیستم ثبت کرده و در نهایت می توانستند به مرزها رفته و از کشور خارج شوند، اما با تمهیدات صورت گرفته و ارتباطات سیستمی که بین سازمان نظام وظیفه و پلیس مهاجرت و گذرنامه برقرار شده، دیگر لازم نیست مشمولان برای درج اجازه خروج خود، به پلیس گذرنامه مراجعه کنند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تاکید کرد: مشمولان دارای گذرنامه پس از دریافت اجازه خروج، می توانند ظرف 24 تا 48 ساعت به مرزها مراجعه کرده و از آنجایی که اطلاعات لازم برای خروج آنان، به صورت سیستمی از نظام وظیفه به پلیس مهاجرت و گذرنامه و سپس از این پلیس به مرزها اعلام می شود، می توانند از کشور خارج شوند.

رضایی به مشمولانی که گذرنامه ندارند و یا تاریخ اعتبار این سند هویتی آنان به اتمام رسیده نیز اشاره کرد و گفت: برای این افراد، فرآیند اجازه خروج مانند گذشته است، یعنی آنان ابتدا با مراجعه به دفاتر «پلیس +10» درخواست صدور و یا تعویض گذرنامه کرده، پس از دریافت گذرنامه، برای اخذ اجازه خروج به سازمان نظام وظیفه مراجعه، مجوز را گرفته و برای ثبت در سیستم پلیس، به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا مراجعه می کنند.

به گفته این مقام انتظامی، صدور اجازه خروج از زمانیکه مشمول به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه می کند، وارد سیکل اداری نظام وظیفه شده و پس از سپردن وثیقه های لازم، مجوز خروج آنها به صورت آنلاین به پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال شده و در نهایت پلیس گذرنامه پس از چک کردن موارد، مجوزهای خروج و اطلاعات افراد را به مرزها اعلام می کند.



** ممنوعیت خروج زائران انفرادی با توجه به اوضاع عراق

رضایی با بیان اینکه اکنون و با توجه به اوضاع نابسامان عراق، همچنان خروج زائران عتبات عالیات به صورت انفرادی ممنوع است، گفت: خروج زائران ایرانی از مرزهای هوایی و زمینی در قالب کاروان های سازمان حج و زیارت بدون هیچگونه ممنوعیتی ادامه دارد.

وی به ورود و خروج اتباع عراقی به کشور نیز اشاره کرد و افزود: این اتباع اگر به صورت قانونی و از طریق نمایندگی ایران در عراق، روادید دریافت کرده باشند، می توانند وارد کشور شوند و پس از پایان مهلت اقامت خود باید از کشور خارج شوند. برخورد با ورود غیر مجاز به کشور نیز به قوت خود باقی است.

رضایی تاکید کرد: گرچه اوضاع امنیتی در عراق نابسامان است، اما به دلیل امنیت بالای مرزهای کشور، تغییری در برنامه ها و تمهیدات پلیس جمهوری اسلامی ایران پیش نیامده است.



** بازگشت زائران ایرانی از سامرا با تلاش ارتش عراق

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا همچنین از بازگشت زائران ایرانی که در حرم سامرا پشت مرزها مانده بودند خبر داد و گفت: پس از چند روز انتظار و تلاش ارتش عراق، این افراد توانستند از سامرا خارج و سپس از مرز، وارد کشور شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: