کد خبر: ۲۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۳ - 2014July 08
دكتر نوربخش در آستانه هفته تامين اجتماعي خبرداد:
شفاآنلاین- مدیرعامل تأمین اجتماعی از امضای تفاهم نامه‌ای میان این سازمان با وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن مستمری بگیران فاقد مسکن خبر داد و گفت: دفترچه بیمه در مراکز درمان ملکی تامین اجتماعی تا سه ماه آینده با کارت هوشمند جایگزین می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، سید تقی نوربخش در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: روز شنبه هفته آینده در جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان تأمین اجتماعی تفاهم نامه‌ای امضا خواهد شد که بر مبنای آن برای مستمری بگیران فاقد مسکن سازمان تأمین اجتماعی واحدهای مسکونی احداث خواهد شد.

وی در آغاز نشست خود بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی حدود 39 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت تحت پوشش دارد که از این تعداد دو میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر هستند و با افراد تبعی خود به حدود 4 میلیون و 600 هزار نفر می‌رسند، تعداد بیمه شدگان اجباری نیز 8 میلیون 800 هزار نفر بوده و حدود 4 میلیون نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد، اختیاری، خاص و توافقی هستند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: موفقیت مدیریت سازمان این بوده که برای نخستین سال بودجه سازمان قبل از آغاز سال جدید در تاریخ 27 اسفند 92 به تصویب رسید و مبلغ آن 46 هزار میلیارد تومان بود، البته این مبلغ هم باید حاصل شود و هم برای مصارف هزینه شود. این مبلغ یک چهارم بودجه جاری کشور است و سازمان باید بدون کمک دولت این درآمد را داشته باشد.

نوربخش افزود: اهم برنامه‌های مهم سازمان در سال 93 شامل تدوین برنامه‌های راهبردی سازمان، تدوین ساختار جدید سازمان و عملیاتی کردن بودجه سازمان در سال 94 مبنی بر عملکردها است. ضمن اینکه موسسه عالی پژوهش سازمان که در دولت گذشته تعطیل شده بود با آغاز هفته تأمین اجتماعی مجددا افتتاح می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی اجتماعی و اقتصادی است که فعالیت‌های آن باید مبتنی بر پژوهش باشد، لذا علاوه بر امضای تفاهم نامه با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با آغاز به کار موسسه عالی پژوهش این زنجیره کامل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به شروع ساخت و ساز 26 مرکز درمان سرپایی در 26 شهر کشور گفت: در سال 93 سه بیمارستان لنگرود، یزد و دزفول افتتاح می‌شوند و 5 بیمارستان در شهرهای عسلویه، زابل، ایلام، بیرجند و کرمان راه اندازی خواهند شد.

نوربخش تصریح کرد: برای نخستین سال توانستیم ماده 96 قانون تأمین اجتماعی را اجرا کنیم که براساس آن افزایش حقوق و دستمزد مستمری بگیران براساس نرخ تورم باشد. لذا حقوق مستمری بگیران 25 درصد افزایش یافت و از ابتدای فروردین نیز پرداخت شد.

وی همچنین گفت: در زمینه درمان نیز سه بحث مهم داریم که عبارتند از حذف دفترچه از مراکز درمان ملکی و جایگزینی آن با کارت هوشمند در سه ماه آینده، حذف فرانشیز مستمری بگیران در قالب نظام ارجاع، و حفظ فاصله زمانی برای پرداخت مطالبات با مراکز طرف قرارداد که براین اساس کلیه با تمام مراکز طرف قرارداد در سال 92 تصویه کامل شده است و حتی مطالبات فروردین ماه داروخانه‌ها نیز پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیمه اجباری کارگران ساختمانی در استان‌‌های آذربایجان شرقی لرستان و بوشهر انجام نمی‌شود، گفت: این یک مشکل قانونی است، چرا که قانون سقف 800 هزار نفر را تعیین کرده و این رقم تا به حال تکمیل شده است. اما سازمان در حال مشارکت تدوین و اصلاح قانون است و امیدواریم قانون جدید مشکلات را حل کند ضمن اینکه سال گذشته 200 هزار کارگر ساختمانی بیمه شدند.

نوربخش در مورد تعداد کم بیمارستان‌ها در منطقه اقتصادی و مهم عسلویه نیز گفت: در عسلویه فقط بیمارستان مربوط به تأمین اجتماعی است و تا قبل از هفته دولت افتتاح می‌شود، ضمن اینکه براساس قرارداد سه جانبه میان وزارت بهداشت، وزارت نفت و سازمان تأمین اجتماعی قرار است که بتوانیم از بیمارستان‌های منطقه در تأمین نیروی انسانی بیمارستان عسلویه استفاده کنیم.

وی در مورد حذف دفترچه‌های بیمه از مراکز ملکی و جایگزینی آن با کارت هوشمند نیز گفت: این اقدام برای بیمه شدگان تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند، اما برای حفظ پرونده الکترونیک بیمه شده، نوع مراجعات، اجرای نظام ارجاع، مدیریت منابع و مصارف سازمان مهم است و با چیپس الکترونیکی که در این کارت‌ها تعبیه شده هویت بیمه شده، پرونده سلامت، نوع نسخه، و تمام پرونده پزشکی وی ثبت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری در مورد بیمه بیکاری و تأمین منابع مالی آن نیز گفت: این قانون دو بخش دارد یکی مربوط به بیمه بیکاری و دیگری مربوط به جویندگان کار است در بخش اول یعنی بیمه بیکاری سازمان در قالب حساب جداگانه ای 200 هزار نفر را تحت پوشش بیمه بیکاری دارد که برای آنها 1400 میلیارد تومان پرداخت می‌کند اما طراز این حساب منفی است و سازمان از محل سایر منابع این رقم را تأمین می‌کند.

نوربخش خاطرنشان کرد: در مورد جویندگان کار نیز رقم جدیدی وجود ندارد و هر چه هست براساس تخمین است اما اجرای آن بین 5 تا 7 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که باید منابع آن از قبل دیده شود. ضمن اینکه این اقدام نیز نیاز به صندوق و حساب جداگانه‌ای دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دوستي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
با سلام
مادرم ٤٤ سال است مستأجر مي بأشد پدرم سه سالي است كه به رحمت خدا رفته مادرم مستعمري بگير مي بأشد لطف مي كنيد شرايط خانه دار شدن مادرم از طريق سازمان تأمين اجتماعي به چه شكل مي بأشد
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
0
من با دو فرزند از کار افتاده شده ام مستاجر هستم شرایط

خانه دار شدن مستمری بگیران چگونه است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: